Mercedes-benz The Concept EQT
Foto:Mercedes-benz

EQ porodica električnih automobila nemačkog proizvođača će se uskoro proširiti, jer se do kraja godine očekuju premijere modela EQS SUV i EQE SUV, a radi se o trećem i četvrtom modelu na novoj EVA platformi.

Ova dva noviteta će se pridružiti postojećim modelima EQA, EQB i EQC, dok će šesti električni SUV u ponudi Mercedesa biti EQG čija premijera se očekuje za dve godine.

Kao i njihovi limuzinski imenjaci, EQS SUV i EQE SUV biće dostupni u nekoliko regularnih, ali i performantnih AMG varijanti. EQS SUV bi trebalo da posluži i kao baza za najveći električni Maybach, a koncept ovog modela smo videli na Salonu automobila u Minhenu 2021.

Najveći električni SUV Mercedesa trebalo bi da ima dužinu od 5.160 mm i sedam sedišta, a premijera EQS SUV-a se očekuje tokom aprila na Salonu automobila u Pekingu. Sa druge strane, EQE SUV će najverovatnije imati dužinu od 4.850 mm, a trebalo bi da debituje u novembru, takođe u Kini. Oba nova modela imaće sličan dizajn spoljašnjosti kao limuzinske varijante.

Ipak, njihova unutrašnjost bi trebala da najviše impresionira kupce, prema insajderskim informacijama iz Mercedesa. Kako prenosi Autocar, enterijer EQS SUV-a će sam po sebi biti razlog za kupovinu ovog automobila. Očekuje se da će ovaj model postaviti nove standarde za Mercedes što se dizajna unutrašnjosti tiče.

Mercedes EQS SUV će imati baterijsko pakovanje od 108 kWh, a u kombinaciji sa dva motora razvijaće ukupno 523 KS i 850 Nm. Ovde se radi o najsnažnjijoj verziji EQS 580 SUV 4Matic, a biće dostupne i slabije varijante.

Manji EQE SUV će koristiti bateriju kapaciteta 90.6 kWh, a biće dostupne dve opcije: zadnji pogon sa jednim elektromotorom, kao i pogon sa svim točkovima sa dva elektromotora. Najjeftinija verzija, EQE 350 SUV, razvijaće 292 KS i 530 Nm.
Prema nekim ranijim najavama nemačke kompanije EQE SUV bi trebalo da ima početnu cenu od oko 90.000 evra, dok će za osnovni EQS SUV kupci morati da izdvoje najmanje 107.000 evra.

Bonus video: Sviramo na semaforu, vozimo povoljni Ford i testiramo gume

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar