Foto:Dacia

Potražnja za baterijama ubrzano skače i očekuje se da će do 2030. porasti 14 puta, pre svega zbog ekspanzije električnih automobila. Tačnije, Evropska komisija želi da u Evropi do 2030. bude 30 miliona električnih vozila.

Zato je predložena modernizacija evropskih propisa o baterijama kojom žele da osiguraju da sve baterije koje se plasiraju na tržište EU budu održive, visokokvalitetne i bezbedne. Baterije moraju da budu dugotrajne i sigurne, a na kraju njihovog radnog veka trebalo bi da se obnove ili recikliraju, kako bi se izbeglo rasipanje vrednih materijala, objašnjavaju iz Evropske komisije.

Saznajte još:

To znači da se baterije proizvode sa najmanjim mogućim uticajem na okolinu i da se za njihovu proizvodnju koriste materijali dobijeni uz potpuno poštovanje ekoloških standarda. Zahtevi se odnose na sve baterije (industrijske, automobilske, baterije za električne automobile i prenosne baterije) koje se stavljaju u promet na tržište EU.

Komisija predlaže novi regulatorni okvir za baterije prilagođen budućim izazovima kako bi se osiguralo da na tržište EU-a dođu samo najzelenije, najefikasnije i najsigurnije baterije, istakao je potpredsednik Komisije Maroš Šefčovič.
Predlaže se zadržavanje postojećih ograničenja u pogledu upotrebe opasnih elemenata u svim vrstama baterija, posebno žive.

Saznajte još:

Po predlozima, od 2024. sve industrijske baterije i baterije električnih vozila koje se stavljaju na tržište EU moraće da imaju izjavu o ugljeničnom otisku.

Od 2026. moraće da imaju oznaku klase efikasnosti, a od 2027. moraće poštovati granice najvećeg dozvoljenog niova ugljeničnog otiska.

Kako prenosi zimo.dnevnik.hr, od 2027. za industrijske baterije i baterije električnih vozila moraće da se prijavi sadržaj recikliranog kobalta, olova i nikla koji se u njima nalaze.

Foto: Promo

Pravila se primenjuju na sve baterije koje ulaze na tržište EU-a, a za one proizvedene van EU uvoznik ili distributer baterija moraće da obezbedi usklađenost baterija sa zahtevima. Kina danas ostvaruje gotovo 80 posto svetske proizvodnje litijum-jonskih baterija.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar