Foto: Promo/Koenigsegg

Genijalci iz Koenigsegga, švedske kompanije koja prozivodi hiperautomobile, sada su razvili električni motor za pogon koji ima neverovatne performanse s obzirom na svoju veličinu. Da bi nam jasnije prikazali veličinu motora, fotografisali su ga pored limenke od 330 ml.

Za razliku od mnogih drugih proizvođača automobila, Koenigsegg se uvek ponosio time što je veći deo svoje tehnologije samostalno razvijao i pravio, umesto da se oslanja na dobavljače. Kao i kod mnogih drugih Koenigseggovih inovacija, poput 3-cilindarskog Freevalve motora jačine čak 600 konjskih snaga u nadolazećoj Gemeri, tako i prelazak na električni pogon donosi nešto što se savršeno uklapa u njihove jedinstvene i vrhunske zahteve, piše dnevnik.hr.

Rezultat je kompaktni motor Quark EV sposoban da proizvede i do 335 konjskih snaga i obrtni moment veći od 600 Nm, uz težinu od samo 30 kilograma.

Foto: Promo/Koenigsegg

Koenigsegg tvrdi da je to pogonska jedinica s najgušćom snagom u industriji električnih vozila.

Mali motori s velikim brojem obrtaja mogu da imaju veći razmeru snage i težine, ali im je potreban prenos u većini aplikacija kako bi postigli željeni izlazni broj obrtaja i obrtnog momenta, uzrokujući gubitak energije i povećanje težine i složenosti za obavljanje istog posla, kaže Christian von Koenigsegg, izvršni direktor švedske kompanije.

Quarkov „raxial flux“ dizajn pomaže da se taj problem eliminiše kompromisom između snage i zakretnog momenta u osnovnom dizajnu motora.

Foto: Promo/Koenigsegg

Očekivano, ovaj mikro e-motor će se pojaviti u nadolazećim automobilima sa Koenigsegg znakom.

Bonus video: Vozili smo trenutno najsnažniji BMW Serije 2 – M240i

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar