Foto:Promo

Ovih dana hibridima se nazivaju mnogi automobili, od gradskih mališana sa integrisanim starter-generatorom do ozbiljnih sportskih mašina koje koštaju i po nekoliko stotina hiljada evra. Ipak, na ovoj listi se nalaze klasični hibridni automobili sa kombinacijom manjeg benzinskog agregata i elektromotora, za koje su dostupne državne subvencije.

Podsećamo da je Vlada Republike Srbije usvojila novu uredbu o subvencionisanju kupovine novih vozila na električni i hibridni pogon, a za obične hibride, koji ne poseduju priključak za struju i kod kojih je emisija ugljen-dioksida manja od 140 g/km, pomoć države iznosi 2.500 evra.

Na ovoj listi neće biti plug-in hibrida za koje se odobrava 3.500 evra, ali ni blagih hibrida koji nisu uključeni u sistem subvencije.

Dakle, među ovih 10 automobila nalaze se isključivo klasični hibridni modeli čija baterija ne može da se puni putem kabla, ali koji mogu određeni deo puta da pređu isključivo na električnu energiju.

Na listi 10 automobila koju je objavio Autocar sasvim očekivano ima dosta Toyotinih modela, ali i par iznenađenja. Vidimo dosta podudaranja i sa našom listom od 10 najjeftinijih hibridnih automobila u Srbiji, koju možete pogledati OVDE.

1.Toyota Corolla

Japanska kompanija već dve decenije usavršava svoje hibridne pogonske sisteme, a sada su dočekali i trenutak da većina njihovih prodatih automobila ima hibridni pogon. Toyota Corolla je najprodavaniji automobil na svetu, a 2019. zastareli Auris zamenjen je modelom Corolla hečbek, što je još više doprinelo ogromnoj prodaji ovog automobila.

Foto: Sebastien Mauroy promo Toyota

Corolla u hečbek izdanju ima čak dva hibridna pogonska sistema, a snažniji od njih ima dvolitarski benzinac koji u kombinaciji sa elektromotorom isporučuje vrlo pristojnih 184 KS. Corolla sa ovim hibridom možda i najbolje pokazuje vredan rad japanskih inženjera tokom prethodnih 20 godina.

2. Toyota Yaris

Četvrta generacija Yarisa donela je privlačan dizajn, ali i bolju dinamiku vožnje. U ponudi je i hibridni sistem koji je baziran na 1,5-litarskom benzincu, a potrošnja goriva je rekordno niska u ovom segmentu.

Toyota Yaris
Toyota Yaris Foto:Filip Krainčanić/Nova.rs

Ukupno, ovaj sistem razvija 116 KS, što nije impresivna brojka, a ni samo ubrzanje nije jedna od vrlina ovog automobila. Međutim, kada se sve uzme u obzir, nova Toyota Yaris Hybrid je jedan od najboljih gradskih automobila trenutno, a kako se ovaj model pokazao na našem testu, pročitajte OVDE.

3. Renault Clio E-Tech

Hibridni mali gradski automobili su prilično retki, i dugo vremena su u ovom segmentu predstavnike imali samo Toyota i Honda. Nedavno se i Renault pridružio ovom društvu, jer je ponudio Clio sa kompleksnim pogonskim sistemom koji kombinuje 1,6-litarski benzinac sa dva mala elektromotora i malom baterijom od 1,2 kWh.

Foto:Renault

Iako je pogon komplikovan, automobil je vrlo jednostavan za korišćenje u svakodnevnoj vožnji. Prebacivanje sa elektromotora na benzinski agregat je praktično neprimetno, a sa 140 KS, Clio E-Tech je prilično snažniji od konkurencije.

4.Toyota Prius

Još jedna Toyota na listi, i to rodonačelnik hibridnog pogona. Prvi Prius je predstavljen davne 1997. godine, a aktuelna generacija nije toliko popularna kao prethodnici. Ipak, napravljena je na novoj platformi a unapređeni hibridni sistem sa 1,8-litarskim benzincem ima bolju efikasnost i performanse.

Foto:Toyota

Kao i uvek, Prius odlikuje avangardan dizajn, praktičnost i pristupačna cena. Za one koji imaju mogućnost da pune automobil kod kuće, dostupna je i plug-in hibridna verzija.

5.Kia Sportage

Nova generacija korejskog krosovera na naše tržište bi trebalo da stigne tokom sledećeg meseca, a odlikuje ga izbor velikog broja elektrifikovanih jedinica, od blagih, preko klasičnih, sve do plug-in hibrida.

Kia-Sportage
Foto: Promo/KIA

Svi su bazirani na 1,6-litarskom benzinskom agregatu, što znači da imaju sličan karakter. Ukoliko želite nešto veći automobil, sa dovoljno mesta za celu porodicu, i sve to sa potrošnjom od oko 5 litara na 100 km, nova Kia Sportage bi mogla da bude pravi izbor.

6. Toyota C-HR

Već četvrta Toyota na listi, koja je ovo mesto zaslužila pre svega redizajnom iz 2019. kada je dobila novi hibrid zasnovan na dvolitarskom benzincu. Performanse su vrlo dobre, a sa 184 KS ima znatno više snage od 1,8-litarskog hibrida.

Foto: Toyota

Naravno, praktičnost i komfor nisu ugroženi sa novom pogonskom jedinicom. Radi se o jednom kvalitetnom krosoveru koji je vrlo udoban u svakodnevnoj vožnji, ali padajuća linija krova malo ugrožava prostor za glavu putnika pozadi. Ipak, Toyota C-HR to nadoknađuje vrlo atraktivnim dizajnom.

7. Honda Jazz

Poslednji Jazz možda jeste mali automobil, ali inovativan dizajn ga čini jednim od najpraktičnijih i najfleksibilnijih gradskih automobila na tržištu. Hibridni sistem koji ga pokreće se zasniva na 1,5-litarskom benzincu, a prema tvrdnjama Autocara, potrošnja na njihovom testu u kombinovanom režimu vožnje bila je 3,92 l/100 km.

Jazz, Honda Jazz, Honda Džez, auto, automobil
Foto: Honda

Možda nije najinteresantniji hibrid za vožnju, možda nije prijatan ni na pogled kao neki konkurenti, ali je uglavnom komforan automobil koji ispunjava sve želje prosečnog kupca.

8. Lexus UX

Prvi pokušaj Lexusa da napravi krosover je možda malo zbunjujuć, pošto je UX namenjen i kao naslednik isključivo hibridnog hečbeka Lexus CT. Baš zbog toga možda i izgleda kao podignut porodični hečbek.

Promo Lexus UX, Subaru XV, hibrid
Foto:Promo

Lexus UX možda nije prostran i praktičan kao neki tipični kompaktni SUV modeli, ali ima dosta kvalitetnih materijala i luksuznih detalja u kabini. Pokreće ga isti dvolitarski hibridni sistem koji se može naći kod mnogih Toyotinih modela, pa Lexus UX ukupno razvija 184 KS, dok je prema zvaničnim informacijama potrošnja goriva 4,1 l/100 km.

9. Hyundai Ioniq Hybrid

Hyundai Ioniq je prvi automobil ikada koji je ponuđen u tri elektrifikovana izdanja: hibrid, plug-in hibrid, i potpuno električni automobil. Hibrid kombinuje 1,6-litarski benzinac sa manjim elektromotorom, a ukupna snaga iznosi 141 KS i 265 Nm.

Foto:ULI_SONNTAG/Hyundai

I dok većina hibrida koristi neku formu eCVT menjača, Ioniq ima šestostepeni automatski menjač sa dvostrukim kvačilom. Iako je vrlo efikasan, benzinski motor ponekad može biti i glasan. Vožnja je komforna, praktičnost je prilično dobra, ali Hyundai za konkurencijom zaostaje kada se govori o kvalitetu materijala u kabini.

10. Subaru XV eBoxer

Subaru nije kompanija od koje očekujete da napravi tipičan hibridni sistem, pa nije čudno da je situacija sa eBoxerom radikalno drugačija. Japanska kompanija nije želela da teške baterije utiču na ponašanje automobila, pa su u već postojeće modele sa boxer agregatima ugradili elektromotor, bez potrebe za preteranim prepravljanjem automobila.

Promo Lexus UX, Subaru XV, hibrid
Foto:Promo

Ovaj sistem je trenutno dostupan kod modela XV i Forester, a prilikom vožnje retko kada se vozi isključivo na električnu energiju. Ipak, elektromotor doprinosi prilikom ubrzavanja, a pruža značajnu podršku i prilikom vuče ili terenske vožnje.

Bonus video: Kako se pokazala najluksuznija Toyota u Srbiji?

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar