Za četiri godine proizvodnja električnih motora premašiće proizvodnju motora sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS) u najvećoj svetskoj fabrici dizel-motora. Upravo ove promene koje se dešavaju kod dizel giganta, najbolje nam govore o budućnosti automobilske industrije.
Automobilska industrija nalazi se u radikalnoj tranziciji posle koje na tržištu više neće biti mesta za vozila koja imaju motore sa unutrašnjim sagorevanjem.
To, naravno, nije novost svima koji barem i površno prate auto-industriju – dovoljno je samo pogledati tržišnu vrednost kompanija (na kojoj Tesla dominira), najavljena ulaganja u elektrifikaciju vodećih automobilskih kompanija teška desetine milijardi dolara, sve veći broj elektropunjača, pa čak i Bajdenovu najavu zamene cele američke državne flote sa vozilima koja će pokretati električni motori.
Uz to, mnoge države su odredile rok do kada će potpuno proterati automobile sa motorima SUS, a brojni proizvođači, poput Volvoa i Honde, već uveliko imaju i datum (koji nije daleko) do kada će izaciti ove motore iz svojih novih modela.
Da je kraj za benzince i dizelaše sve bliži (iako ćemo takve automobile sigurno voziti još dve decenije, a možda i više), možemo da vidimo i po informacijama iz najveće fabrike dizel-motora na svetu – PSA Peugeot Citroena u Tremeryju. I tamo je u toku tranzicija proizvodnje u kojoj se kompanija sve više orijentiše na proizvodnju električnih motora, dok će se proizvodnja motora SUS smanjivati.
Proizvodnja električnih motora u Tremeryju tokom ove godine trebalo bi da se udvostruči na 180.000 komada.
U godinama koje slede proizvodnja će se i dalje povećavati, da bi 2025, prema sadašnjim planovima, trebalo da dostigne 900.000 e-motora godišnje.
To znači da će se u trenutno najvećoj fabrici dizel-motora na svetu, godišnje proizvoditi više električnih, nego motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Prete otkazi u automobilskoj industriji
Tranzicija sa benzinaca i dizelaša na električne motore mogla bi da dobije i jednu neželjenu posledicu – brojne otkaze u automobilskoj industriji.
Kako naglašavaju u Rojtersu, električni motori imaju samo petinu delova dizel-motora, pa je za proizvodnju potrebna manja radna snaga. U fabrici u Tremeryju taj problem će pokušati da reše bez otkaza. Kada zaposleni odu u penziju, na njihovo mesto više neće dolaziti novi ljudi i tako će se s vremenom broj radnika smanjiti i prilagoditi potrebama proizvodnje.
Ipak, u automobilskoj industriji možemo očekivati i veliki talas otkaza, pa neka predviđanja govore o 15-ak hiljada ugroženih radnih mesta u francuskim fabrikama, dok je situacija u Nemačkoj još gora i električna revolucija preti otkazima za čak 100.000 trenutno zaposlenih ljudi u toj industriji.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare