Foto:Volkswagen Oliver Kiling

Prošla godina nije bila uspešna za mnoge proizvođače po broju prodatih automobila, ali su neki ostvarili mnogo veći profit nego ranije, a među njima je i Volkswagen Grupa. Kako im je to pošlo za rukom?

Cene novih, ali i polovnih automobila, skočile su prošle godine zbog problema u snabdevanju delovima. Najveći problem prouzrokovala je nestašica mikročipova, pa su mnoge fabrike bile privremeno zatvorene.

Ipak, najveći brendovi rešili su da nadomeste ovu situaciju prodajom skupljih automobila na kojima imaju veće marže, dok su za nešto pristupačnije stvorene liste čekanja. Prodajni rezultati Volkswagen Grupe možda najbolje pokazuju ovaj paradoks, jer su sa manjom prodajom ostvarili veću zaradu.

Kupci su na udaru

Nemački automobilski gigant ostvario je profit od 20 milijardi evra prošle godine sa prodajom 8,6 miliona vozila. Primera radi, tokom 2019. godine, pre pandemije, prodali su 11 miliona vozila a ostvarili profit od 19,3 milijarde evra. To znači da Volkswagen Grupa po jednom automobilu profitira 2.325 evra, dok je u periodu pre pandemije taj iznos bio 571 evro manji. Dakle, svaku krizu, kao što su pandemija koronavirusa ili nestašica mikročipova, kupac debelo plati. Međutim, ne samo da nadoknadi štetu kompaniji, već i značajno uvećava njihov profit.

Jeftiniji automobili su u drugom planu

Uspeh Volkswagen Grupe pokazuje i bonus koji je isplaćen izvršnom direktoru ovog brenda. Herbert Diess je dobio dodatnih 5,29 miliona evra za uspešne poslovne rezultate, što mu je godišnja primanja podiglo na 8,6 miliona evra.

Foto: REUTERS/Albert Gea/File Photo

„Prodaja vozila u našoj grupaciji je pala za 6,3% prošle godine, ali smo uspeli da povećamo prihode za 12% na 250 milijardi evra. To smo uradili tako što smo više mikročipova odvojili za modele sa većom maržom i tako što smo smanjili prodajne podsticaje“, izjavio je Herbert Diess. Primera radi, Škoda je zabeležila skoro pet puta manji profit od Porschea, a češka kompanija je prodala više nego duplo veći broj vozila.

Premijum brendovi su spas

Veće marže dovode do većeg profita, pa je proizvodnja relativno pristupačnog i vrlo popularnog modela Golf manja za čak 35%, dok su fabrike premijum brendova unutar VW Grupe radile punom parom. Na primer, Lamborghini je ostvario profitnu maržu od 20%, sa rekordnom prodajom od 8.405 automobila.

Foto:Promo

Audi je imao manju prodaju nego 2020. godine, a skoro je duplirao svoj profit, jer su bili u plusu 5,5 milijardi evra. Porsche je imao sličan profit sa tri puta manje prodatih automobila od Audija.

Seat u problemu

Španska kompanija koja posluje u okviru VW Grupe, nije uspela da zabeleži rast profita u 2021. Ipak, i tu se nazire jedna svetla tačka u vidu izdvojenog brenda Cupra koji je dobrom prodajom doprineo da rezultati ipak ne budu tako loši.

Test, Formentor, Španija, SUV, auto, automobil
Foto: Cupra

Seat i Cupra zajednički su imali negativnu maržu, što znači da su gubili novac na svakom prodatom automobilu. Ipak, zbog postprodajnih usluga i smanjenja troškova uspeli su da zabeleže profit od 233 miliona evra.

Neodrživ model poslovanja

Analitičari nisu toliko oduševljeni rastom profita Volkswagen Grupe, i nisu sigurni da će nemačka kompanija uspeti da održi ovaj nivo. Prema rečima analitičara iz investicione banke „Jefferies“, na ovaj skok profita „najviše su uticali spoljašnji faktori“. Aktuelni problemi sa isporukom komponenti iz Ukrajine i Rusije mogli bi da postanu ogroman trošak za Volkswagen, pa se čini da će teško ostvariti ovaj rezultat i tokom 2022.

Bonus video: Zašto smo „odlepili“ za Cuprom Formentor VZ5

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar