Uloga političara jeste da uspore globalno zagrevanje, na svaki mogući način, a mnogi veruju da bi stavljanje fokusa isključivo na električna vozila u startu značilo isključivanje svih drugih opcija za usporavanje klimatskih promena, kao što su hibridna i plug-in hibridna vozila.
Razlog se pre svega krije u političkim odlukama u Evropi i Americi, jer su predviđene kazne za proizvođače za emisiju CO2 iznad propisanih limita. Mnogi proizvođači već su zbog toga odlučili da u potpunosti izbace motore SUS, pa čak i ukoliko su upareni sa električnim motorom u vidu hibrida.
Primera radi, General Motors je rešio da se u potpunosti okrene električnim vozilima i iz ponude do 2035. izbace konvencionalne motore, pa čak i hibride. Američka kompanija planira da uloži 35 milijardi dolara u razvoj električnih i autonomnih vozila do 2025. godine.
U najavljenim državnim podsticajima u Americi za proizvođače automobila, koji se očekuju u narednim godinama pre potpunog prelaska na elektromobilnost postoji jedna kontradiktornost. Naime, postoji mogućnost da će se jedan električni automobil u ukupnoj kvoti prodatih modela računati kao dva automobila, što će proizvođačima i dalje omogućavati da proizvode benzinske modele jer ne bi prešli dozvoljenu kvotu emisije CO2.
Čudne odluke zakonodavaca bi na kraju mogle da dovedu do ozbiljnog paradoksa – više prodatih električnih automobila moglo bi kao krajnji rezultat da ima veće zagađenje vazduha.
Iako su mnogi proizvođači već odredili godinu kada će u potpunosti preći na električne automobile, potrebno je da ta tranzicija bude glatka, a tu bi i dalje hibridni pogonski sistemi mogli značajno da pomognu, iako pojedini političari toga izgleda nisu svesni.
Bonus video: Leteći automobil u Slovačkoj
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare