Foto: Shutterstock/Iren_Geo

Nemačko istraživanje tvrdi kako je rizik od spavanja za volanom i izazivanja nesreće veći ako neko spava na suvozačkom sedištu.

Istraživači veruju da ravnomerno disanje spavača i njihova nepokretnost u određenim situacijama deluju vrlo umirujuće i opuštajuće na okolinu. Međutim, tokom vožnje taj efekat može biti toliko jak da se vozač doslovno „zarazi“. Duge i monotone deonice na autoputu i vožnja noću podstiču taj efekat, prenosi N1.

Prema istraživanju Nemačkog saveta za bezbednost saobraćaja (DVR), jedan od četiri vozača je zaspao za volanom, a ako zatvorite oči na samo tri sekunde pri brzini od 100 km/h, vozite „slepi“ čak 80 metara. Nema potrebe objašnjavati koliko je to opasno.

Reč je o mikrosnu, koji se kao uzrok nesreće teško može dokazati. Prema procenama, svaka četvrta nesreća sa smrtnim ishodom je uzrokovana mikrospavanjem. Moderni automobili odavno imaju brojne sigurnosne sisteme, poput detekcije umora. Sistem na osnovu ponašanja vozača prepoznaje da li opada koncentracija i koristi akustične i vizuelne signale kako bi upozorio vozača da napravi pauzu.

Tu su i sistemi upozorenja pri napuštanju saobraćajne trake koji vas upozorava ako prelazite saobraćajnu traku vibriranjem na upravljaču, sedištu ili zvučnim signalima. Neki sistemi takođe automatski vraćaju vozilo nazad u traku.

Međutim, čak i pre nego što sistemi pomoći moraju da intervenišu, telo već šalje signale umora. Često zevanje, teški kapci, unutrašnji nemir i pad koncentracije su jasni signali da ćete uskoro zaspati. Kako piše Fenix magazin, ako su i saputnici umorni, vozač treba to da zna, a stručnjaci tada preporučuju dužu pauzu.

Bonus video: Vozili smo prvu ikad hibridnu Dačiju – pogledajte šta nam se desilo

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar