auto, jaguar, znak
Foto: Juan Aunion / Shutterstock.com

Elektrifikacija, povezanost, autonomna vožnja, brzorastuće start-up kompanije, pandemija, problemi u nabavci, tehnološke firme kao rivali, promene navika kupaca, blokada Sueckog kanala… Lista kratkoročnih i dugoročnih izazova sa kojima se danas suočava autoindustrija je dugačka. Autocar je izdvojio pet premijum brendova za koje smatra da posluju na ivici i da im je budućnost neizvesna.

Jaguar trenutno ima cilj, ali nema nikakav jasan plan. Hrabrost da elektrifikuju brend do 2025. godine ukazuje na potez očajnika – pogotovo jer su u Evropi prošle godine prodali ukupno 102.494 automobila, dok je, poređenja radi, samo BMW serije 3 prodat u 118.369 primeraka.

Foto:Jaguar

Naravno, čelnici su otkrili svoj cilj, sugerišući da drže sve pod kontrolom. Platformu za električne automobile najverovatnije će deliti sa kineskom firmom, ali finalni proizvodi moraju da budu izuzetni ako Jaguar želi da napreduje.

Alfa Romeo

Možda ne premijum brend u svom punom značenju, ali svakako ne narodni, Alfa Romeo trenutno trpi veliki pritisak od strane rukovodstva grupe Stellantis. Zabeleženo je loše poslovanje tokom prošle godine, kada je ovaj brend u Evropi ukupno prodao 35.718 novih automobila, a u SAD 18.586.

Giulia, Stelvio Alfa Romeo
Foto: Promo

Dalji gubici neće biti tolerisani, a i već su neke krupne odluke donete. Tu mislimo na nedavnu vest da će Alfina platforma Giorgio, na kojoj su bazirani Giulia i Stelvio, biti ukinuta. To znači da će se Alfini modeli praviti na već postojećim platformama grupe Stellantis, što će doneti ogromnu uštedu, ali da li će to biti dovoljno da se zadrži nasleđe i privlačnost Alfa Romeo automobila i spase ovaj važan brend?

DS

I francuski DS se trudi da osigura globalnu potražnju sa egzotičnijim i ekskluzivnijim automobilima u okviru Stellantis grupe. Cilj je da nova limuzina DS 9 privuče kupce u Aziji, gde je prodaja pala, ali ukupna prodaja u Evropi od samo 43.686 prošle godine ukazuje na dublja pitanja.

Smart

Smart bi trebalo da bude idealno rešenje u svetu fokusiranom na smanjenje emisija CO2 i zagađenja. Vlasnik ovog brenda, Daimler, prošle godine je ušao u zajedničko ulaganje sa Geelyjem u iznosu od 50:50 u pokušaju da pokrene prodaju Smarta u Kini.

Koncept Smart Forease Plus, Foto: Promo

Ali, najavljeni mali električni SUV (više o modelu pročitajte ovde), stiže tek za godinu dana, dok trenutni modeli nisu toliko popularni, pa se čini da uspeh koji se gradio 30 godina, sada deluje daleko.

Lamborghini

Lamborghinijeva dobit prošle godine je bila na rekordnom nivou jer su ljudi trošili više novca na manje automobila, dok je SUV Urus proširio ciljnu grupu kupaca italijanskih superautomobila.

Foto:Lamborghini

Ali, glasine da Volkswagen grupa želi da proda Lambo i dalje se čuju. Zašto? Moguće da je razlog zapravo preveliko i preskupo ulaganje neophodno za tranziciju čitavog brenda na struju.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare