Najavljena proizvodnja električnog automobila u Kragujevcu dovela je do toga da Stellantis proglasi višak radne snage u srpskoj fabrici. Elektrifikacija dovodi do masovnih otpuštanja u automobilskoj industriji, a prema najnovijim najavama, Ford bi mogao da otpusti čak 8.000 radnika.
Američka kompanija stavlja sve veći fokus na elektrifikaciju, a u odeljenju za razvoj i proizvodnju benzinaca i dizelaša se već uveliko spremaju otkazi.
Kada se uporedi sa nekim drugim proizvođačima automobila, Ford dosta kasni u procesu elektrifikacije, ali su za kratko vreme postigli veliki uspeh sa novim modelima na struju. F-150 Lightning i Mustang Mach-E su pravi hit na tržištu i za njima vlada velika potražnja, možda čak i veća od očekivanja kompanije. Dugoročni planovi proizvođača iz Detroita su vezani za elektrifikaciju, razvoj i proizvodnju novih električnih modela i baterija, a proizvodnja vozila sa unutrašnjim sagorevanjem će biti sve manja.
Finally! 2021 @Ford Bronco Production Is Underway. Both two- and four-door models are rolling off the production line in Michigan. #industrynews #offroad Read: https://t.co/q66QHE4tO9 pic.twitter.com/CXTLMJJF7g
— CarBuzz (@CarBuzzcom) June 15, 2021
Ova promena strategije ima i jednu lošu stranu, a to su masovni otkazi. Izvršni direktor Forda Jim Farley već neko vreme tvrdi kako ova kompanija ima previše zaposlenih, a prema informacijama koje je objavio Electrek, bez posla bi moglo da ostane oko 8.000 radnika Forda. Otkaze bi trebalo da dobiju zaposleni u sektoru razvoja i proizvodnje automobila koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem, i to većinom ili u potpunosti radnici u fabrikama u SAD gde Ford zapošljava oko 31 hiljadu ljudi.
Kako prenosi zimo.dnevnik.hr, zvanične informacije još uvek nisu objavljene, a konkretni potezi američke kompanije trebalo bi da budu poznati tokom narednih nedelja.
Bonus video: Vozili smo Ford EcoSport – Jeftiniji od konkurencije i u full opremi
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram