Dok pojedine zemlje EU napreduju kada je u pitanju razvoj infrastrukture, većina zapravo zaostaje.
Iako je u poslednjih pet godina došlo do ubrzanog rasta broja punjača za električna vozila širom EU (+180%), ukupni broj od 307.000 daleko je od cilja.
Dok pojedine zemlje EU napreduju kada je u pitanju razvoj infrastrukture, većina zapravo zaostaje. O kakvom disbalansu se radi, najbolje otkriva podatak da je polovina svih punjača u EU koncentrisana u samo dve zemlje, Holandiji (90.000) i Nemačkoj (60.000), a najradikalniji primer ovog disbalansa je Kipar koji ima 1.600 puta manje punjača od Holandije. Konkretno, vozačima na Kipru na raspolaganju je 57 punjača.
Kako piše Auto Klub, na tamošnjim putevima električni automobili čine samo 0,06% ukupne brojke. Kako bi pomakla stvari s mrtve tačke, Vlada je nedavno ponudila bespovratna sredstva do 9.000 evra za kupovinu električnih vozila plus dodatnih 1.000 evra ako se vlasnici odluče da se reše svog automobila koji zagađuje okolinu.
Reakcija javnosti bila je mlaka, a čelnik kiparske Stranke zelenih i član parlamenta Charalampos Theopemptou je imao šta da kaže.
„Smanjenje cene novog električnog vozila za 10.000 evra nije dovoljno. Koliko ljudi ima novca da kupi tako skupe automobile? Dobra je stvar promovisati vozila na struju, ali koga mi zapravo subvencionišemo? Najvažnije od svega – struja je preskupa, ljudi nemaju računicu. Vidite da ih ni vlast ne želi, neka prvo naprave infrastrukturu i kupe sebi električne modele pa tek onda neka traže isto od građana“ – zaključio je Theopemptou, piše Politico.
Pročitajte i u kojoj državi vlada preporučuje vlasnicima e-vozila da ih ne pune.
Bonus video: Vozili smo električni Renault Megane
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram