Foto: EricBery/Shutterstock

SUV automobili su generalno veća, teža, i prljavija vozila od hečbeka, sedana, pa čak i karavana. Toga su postali svesni u Parizu gde ih vide kao jedan od najvećih izvora zagađenja vazduha u gradu, pa planiraju skuplji parking za ovu vrstu vozila.

Prema zvaničnim procenama, broj SUV vozila se u Parizu povećao za 60 procenata u poslednje četiri godine. Ipak, SUV modeli i dalje čine svega 15 posto ukupne gradske flote od oko 1,15 miliona privatnih vozila.

„Želeli bismo da grad Pariz promeni cene parkinga kako bi ih učinili progresivnim u zavisnosti od težine i veličine vozila. Cilj je da se fokusiramo na apsurd: auto-gojaznost… neumoljiv rast težine i veličine vozila koja kruže u našim gradovima, a posebno u Parizu“, izjavio je Frederic Badina-Serpette, gradski odbornik.

Očekuje se da nova pravila stupe na snagu od 1. januara sledeće godine kada će vlasnici SUV vozila morati da skuplje plaćaju parking. Ipak, vlasnici električnih vozila i porodičnih automobila poput karavana ili limuzina će biti izuzeti iz novih mera, iako detalji o cenama i kategorizaciji još uvek nisu poznati.

Ranije ove godine, grad Lion je uveo sličan novi zakon koji će stupiti na snagu sledeće godine. Treći najveći grad u Francuskoj je objavio nova pravila za parkiranje, u okviru kojih će se cena parkinga na javnim prostorima određivati na progresivnom nivou u zavisnosti od veličine, težine i snage vozila.

Ipak, električna vozila će imati najniže troškove parkinga od svega 15 evra mesečno, dok će vozila sa fosilnim pogonom teža od 1.725 kilograma plaćati tri puta više.

Bonus video: Vozili smo najveću, najluksuzniju i najsnažniju Mazdu ikada