Foto:Promo

Kao novi su izuzetno skupi, ali ni polovnjaci nisu za svačiji džep. Čak i pored toga, veliki luksuzni SUV modeli i terenski automobili sa 4x4 pogonom mnogima su tiha želja i dovoljan je trenutak slabosti da emocije nadvladaju razum.

Agresivan izgled vozila koji donosi visoku poziciju sedenja i dobru opremu, snažni motor, integralni pogon i automatski menjač mnogima povećavaju zadovoljstvo boravka za volanom, ali isto tako treba napomenuti da mnogima to isto zadovoljstvo presedne prilikom prvog ozbiljnijeg zahvata u ovlašćenom servisu. Iznosi vrlo lako prelaze i 2.500 evra i u tom trenutku mnogi shvate da je zalogaj ipak bio preveliki.

Pored skupog održavanja, i cene delova i guma za ovakav tip vozila su veće nego za klasične automobile, a čak ni potrošnja, uprkos dizel motoru, nije beznačajna. Zbog svega toga treba dobro razmisliti da li takav polovnjak može da se održava kako treba. Na oglasima polovnih automobila ima dosta zanimljivih primeraka, a u ovom slučaju u obzir uzimamo primerke koji su oko 10 godina stari i koji nisu prešli više od 250.000 kilometara.

Audi Q7

Od nemačke premijum trojke, Audi je poslednji ušao u klasu velikih SUV automobila, ali odmah u stilu. Jedini je tada prešao dužinu od 5 metara (5,09 metara), a moćna i masivna pojava modela Q7 u startu je dovela do velikog broja narudžbina.

Foto: Promo

Prva generacija je predstavljena 2005. godine, dok je redizajnirana verzija debitovala 2009. godine, u kojoj je najtraženiji dizelski motor 3.0 TDI V6 (204 i 245 KS). Vrhunac ponude činio je motor brodske snage 6.0 TDI V12 (500 KS i 1.000 Nm), a ova verzija je danas pravi raritet. Tiptronic menjač ima 6 brzina.

Jeep Grand Cherokee

Prva generacija sa početka 1990-ih imala je harizmu mafijaškog zbog brojnih vlasnika sa druge strane zakona, ali kasnije se to promenilo. Ipak, Grand Cherokee je ostao jedan od simbola američkog načina života.

Foto: Promo

Ovo je već četvrta generacija predstavljena 2010. godine, a optimalan motor mu je Mercedesov dizelaš 3.0 CRD V6 (190 i 240 KS). Automatski menjač ima samo pet brzina.

Range Rover

Toliko plemenitih materijala, luksuza, ali i terenskih sposobnosti nema nijedan automobil ove klase. Range Rover je izuzetno masivan i težak, a ovo je treća generacija koja je debitovala 2001. godine, a zatim je po drugi put redizajnarana 2010.

Foto: Promo

Optimalan izbor je dizelski motor zapremine 3,6 litara sa 270 KS i menjačem sa 8 brzina, dok 4.4 V8 sa 313 KS potvrđuje elitni status ovog SUV-a.

Volvo XC90

Čvrst i siguran kao tenk, slogan je koji decenijama prati Volvo automobile. To se može reći i za prvu generaciju XC90 iz 2002. koja je redizajnirana 2007. godine.

Foto: Promo

Adut Volvoa XC90 je dugovečni petocilindarski dizelaš 2.4 D5 (163, 185 i 200 KS). Automatski menjač ima 6 brzina.

BMW X5

Druga generacija BMW-a X5 debitovala je 2007. a redizajnirana je 2010. godine. Ovaj automobil je popularan kod domaćih ljubitelja BMW-a, a što se motora tiče ističe se šestocilindarski redni dizelaš zapremine 3 litra sa 245 KS.

Foto: Promo

Oni sa većim budžetom mogu da se počaste sa verzijom M50d koja razvija 381 KS, a sve navedeno vredi i za coupe izvedbu X6. Automatski menjač ima 8 brzina.

Mercedes ML

Mercedes je prvi od nemačkih premijum proizvođača „uplovio“ u segment luksuznih SUV modela, prvom generacijom ML (W163) još davne 1997. godine. Deset godina stari primerci su prvo godište treće generacije (W166), a istovremeno i poslednji pod tom oznakom (naslednik od 2015. ima naziv GLE).

Foto: Promo

Ovaj model ima sve odlike koje Mercedes u očima javnosti čine najcenjenijim imenom evropske automobilske industrije, u šta se uklapa i njegova uglavnom veća cena. Najtraženiji motori su dizelski četvorocilindraš zapremine 2,1 litra sa 204 KS, kao i 3.0 BlueTec V6 (258 i 306 KS), a svi su povezani sa automatskim menjačem sa 7 brzina.

Porsche Cayenne

Ogroman broj ljudi je bio šokiran kada se nemački proizvođač sportskih automobila odlučio 2002. da uđe u SUV vode i pruži sportski užitak i u ovoj klasi. Ipak, nakon početne neverice, Cayenne je, ironično, postao najprodavaniji Porsche.

Foto: Promo

Deset godina star primerak je pripadnik druge generacije iz 2010. godine, a preporuka je dizelski motor 3.0 TDI V6 sa 245 KS, dok automatski menjač ima 8 brzina.

Toyota Land Cruiser

Ako tražite SUV koji je pravi terenac, to je definitivno Land Cruiser. Ovaj automobil je najprodavaniji model u mnogim zemljama sa lošom putnom infrastrukturom, prvenstveno Afrike i Azije.

Foto: Promo

Površni poznavatelji nikada ne bi rekli da se radi o izuzetnom terencu, s obzirom na prilično luksuznu izvedbu. Land Cruiser je robustan, a takav je i četvorocilindarski dizelaš zapremine 3 litra sa 190 KS.

Volkswagen Touareg

Imidž stečen automobilima za široke mase, kao što su Polo, Golf, i Passat, Volkswagen je rešio da iskoristi i u tada nadolazećem trendu luksuznih SUV automobila kada je 2002. lansirao prvi Toaureg.

Foto: Promo

Ovaj model je bio pun pogodak i bio je jeftiniji od većine konkurenata, a 2010. je stigla i druga generacija. Ovaj model je tražen među polovnjacima, a najveći fokus je na dizelašu 3.0 TDI V6 (204 i 245 KS) sa automatskim osmostepenim menjačem.

Infiniti FX

Infiniti je pre nekoliko godina napustio evropsko tržište, ali putevima i dalje kruži dosta polovnih primeraka spolja sportski privlačnog, a unutra bogato opremljenog modela FX.

Foto: Promo

Kako piše Auto Klub, zadržani delovi servisne mreže olakšavaju održavanje, a deset godina star primerak je zapravo redizajn druge generacije iz 2011. Najtraženiji motor je Renault-Nissanov dizelaš 3.0 V6 dCi sa 238 KS koji je uparen sa automatskim menjačem sa 7 brzina.

Polovni luksuzni SUV modeli su odličan primer da se prilikom kupovine polovnjaka ne plaća samo njegova cena, a koje još troškove mogu da očekuju kupci korišćenih automobila, pročitajte ovde.

Bonus video: Kako se pokazala najluksuznija Toyota u Srbiji?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar