Nemački proizvođač je zajedno sa svojim internacionalnim partnerima i kompanijom Highly Innovative Fuels (HIF) iz Čilea, započeo industrijsku proizvodnju sintetičkih goriva. Na ovaj način će automobili koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem biti prihvatljiviji za životnu sredinu.
Porsche ima nameru da elektrifikuje svoju gamu u narednih 10 godina, ali nemački proizvođač sportskih automobila takođe ulaže novac u razvoj alternativnih goriva kako bi smanjili svoj ugljenični otisak.
Proizvođač iz Štutgarta podržava kompaniju HIF Global, koja je započela proizvodnju sintetičkih goriva iz vodonika i ugljen-dioksida koristeći energiju dobijenu iz vetra. Ranije ove godine, Porsche je saopštio da je za 75 miliona dolara kupio 12,5% akcija kompanije HIF Global.
Fabrika u Čileu će godišnje proizvoditi oko 130.000 litara sintetičkog goriva u pilot fazi, sa godišnjim kapacitetom od 55 miliona litara do sredine dekade i 550 miliona litara do 2027. Na trenutnom tržištu, fabrika može da proizvodi sintetičko gorivo eFuel po tržišnoj ceni manjoj od 2 dolara po litru.
Inicijalni kupac sintetičkog goriva će biti Porsche, koji će eFuel koristiti za pokretanje trkačkih automobila u Porsche Mobil 1 Supercup-u, i u sklopu promocije ovog goriva klijentima na trkačkim stazama.
Nešto kasnije, sintetičko gorivo moglo bi da pokreće i legendarni Porsche 911, koji će kompanija nastaviti da nudi u verziji sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
Potencijal sintetičkog goriva je veoma značajan. Sa više od 1,3 milijarde vozila koje pokreću fosilna goriva širom sveta, od kojih će mnogi ostati na putevima decenijama, ovo gorivo nudi vlasnicima ekološki prihvatljivu alternativu.
HIF Global planira da otvori 12 komercijalnih postrojenja u Teksasu, Čileu i Australiji i da proizvodi 150.000 barela sintetičkog goriva dnevno, koristeći 25 gigavata obnovljive energije i oko 25 miliona tona ugljen-dioksida godišnje.
Bonus video: Šumadija, Porsche i 5.200 konjskih snaga u jednom danu