tehnički pregled Foto:TANJUG/ SAVA RADOVANOVIC

Nove izmene Pravilnika o tehničkom pregledu vozila koje su stupile na snagu 4. juna, donele su promene pre svega kako bi se propisi prilagodili realnosti. Vozači sada imaju više vremena da isprave sve greške i nedostatke na automoobilu ukoliko ga vrate s tehničkog, a uvodi se i mogućnost pregledanja dva i više vozila na istoj traci. Međutim, da li i pored činjenice što će sada moći da se pregleda i duplo više vozila za isto vreme, vozači mogu da očekuju i niže cene tehničkog? O ovome smo razgovarali sa Vladimirom Marinkovićem, predsednikom Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda.

Najvažnije izmene tiču se preciziranja poslovanja preduzetnika koji se bave tehničkim pregledima, a postavlja se pitanje šta će doneti mogućnost pregleda više vozila na istoj liniji istovremeno. Prema rečima Vladimira Marinkovića, predsednika Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda, ova promena načina poslovanja neće biti jednostavna, a ni jeftina.

„Pregled dva ili više vozila na istoj liniji je komplikovan proces. Pre svega, potrebno je imati dve ekipe pregledača što samim tim diže i cenu usluge. Osim toga, potrebna je i nova tehnologija koja će omogućiti pregled više vozila na istoj liniji. Aktuelna situacija je takva da u mnogim slučajevima na liniji može da se nađe samo jedno vozilo, kao prilikom ispitivanja sile kočenja. Ova promena ne može povećati broj vozila na liniji za 100%, moguće je za 50%-60%, ali je pitanje koliko će tehničkih pregleda početi sa tim sistemom“, navodi Marinković.

Novine kod tehničkih pregleda automobila
Ilustracija Foto: Tanjug

Kako tvrdi predsednik Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda, problem je pre svega u nedostatku radne snage i teško da se u bliskoj budućnosti mogu očekivati promene samih tehničkih pregleda.

„Teorijski, svi tehnički pregledi sada mogu da pregledaju više vozila istovremeno, ali u praksi nailazimo na problem sa radnom snagom i samom ekonomičnošću. Postavlja se pitanje da li je isplativo pregledati više vozila istovremeno, pogotovo jer trebaju da se zaposle još dva čoveka. Dosta je teško proceniti u ovom trenutku, jer trenutno ima dovoljno tehničkih pregleda, a samo povremeno se stvaraju gužve. Ne mislim da će to biti masovna pojava, jer pregled više vozila na istoj liniji nije ni jednostavno ni jeftino za tehnički pregled“, rekao je Vladimir Marinković.

Foto:N1

Prema njegovim rečima, smanjene cene tehničkih pregleda nije realno.

„Minimalne i maksimalne cene su propisane pre izvesnog vremena, a niže od minimalne cene ne može. Tu je i skok cena radne snage, inflacija, sve je poskupelo i tehnički pregled neće pojeftiniti. Opšta ekonomska situacija ne ostavlja prostor za smanjivanje cene“, izjavio je Marinković za Nova.rs.

Foto:N1

Pored mogućnosti pregleda više vozila istovremeno, sada je i skraćen poligon sa 70 metara na 50 metara, što će omogućiti veći broj stanica za tehničke preglede i kontrolu poljoprivrednih i vangabaritnih vozila. Za same vozače, možda najbitnija izmena jeste rok ponovnog vršenja tehničkog pregleda koji je produžen sa tri na sedam dana. Vozači će sada imati dovoljno vremena da poprave svoje vozilo i na taj način će izbeći duple troškove tehničkog pregleda.

Bonus video: Gde su crne tačke na putevima u Srbiji

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare