Nije dovoljno to što sada moramo da plaćamo veću cenu za tehnički pregled, nije dovoljno to što moramo da čekamo duže, niti je dovoljna sveprisutna neprijatna dilema da li ćemo uopšte proći ili će nas vratiti sa tehničkog. Sve se pretvorilo u nekakav Strašni sud za vlasnike automobila u Srbiji. U tom haosu sakrila se činjenica da, prema propisima, ukoliko vam na tehničkom pregledu pronađu neki nedostatak ili kvar na vozilu, imate samo 3 dana da to popravite. U suprotnom, ponovo morate da plaćate punu cenu tehničkog pregleda. Kako izbeći ovaj scenario i kako pripremiti vozilo za kontrolu, pogledajte u videu na primeru Fiat Grande Punta sa kojim smo posetili servis.

Kada na tehničkom pregledu ne mogu da ocene vaše vozilo kao ispravno, jer su pronašli određeni nedostatak ili kvar, oni vas takoreći vrate. Vi tada kod svog majstora treba da rešite problem koji su našli, sredite vaše vozilo da bude bezbedno i ispravno i ponovo odete na tehnički. Sve bi ovo bio jedan sasvim razuman scenario da u aktuelnim propisima ne stoji rok za popravku od 3 dana.

Naime, ako stignete da popravite kvar za tri dana tada ne morate ponovo da plaćate tehnički, jer će vam na ponovnom pregledu proveriti samo sporni deo. Ipak, ako ne stignete, što je gotovo izvesno, tehnički pregled vozila se mora izvršiti u celini, odnosno posle tri dana mora se platiti puna cena.

Svi vozači znaju da je nekad i za sređivanje najmanje sitnice na vozilu potrebno duže od tri dana. Nekad ne možemo majstora da dobijemo u tako kratkom roku – u gužvi je pa mu je prvi slobodan termin tek za 5,6 dana. Da ne govorimo o tome da se pojedini delovi koje moramo da zamenimo poručuju i neretko čekaju po nekoliko dana da stignu.

Sve su to realne situacije, dok sa druge strane Pravilinik o tehničkom pregledu vozila, između ostalog, u Članu 33 kaže sledeće:

Ponovni tehnički pregled vozila mora biti izvršen u roku koji nije duži od tri radna dana od dana vršenja tehničkog pregleda vozila u celini. U napomenu propisanih evidencija unosi se datum i ID broj redovnog ili vanrednog tehničkom pregledu na kojem je vozilo ocenjeno kao neispravno.

Ponovni tehnički pregled vozila vrši isto ovlašćeno privredno društvo koje je vozilo ocenilo kao neispravno.

Ukoliko se vozilo ne podvrgne ponovnom tehničkom pregledu u propisanom roku, tehnički pregled vozila se mora izvršiti u celini.

Foto: Pravilnik o tehničkim pregledima

Nećemo ulaziti u to da li neko ima komšijske veze na liniji tehničkih pregleda pa će mu ovaj rok možda biti oprošten, jer svaka linija koja bude poštovala ovo pravilo, posle 3 dana mora da obavi celokupan tehnički pregled ponovo i da to i naplati.

Za ovo nisu krivi radnici na tehničkom pregledu koje naš narod masovno okrivljuje jer su im prvi na udaru. To su ljudi koji su zaposleni i koji moraju da obavljaju svoj posao. Tako da oni nisu adresa za istresanje. Treba da reagujemo da se ovaj rok u pravilima produži na neki realniji.

Kako pripremiti automobil za tehnički pregled

Do tada, kao jedno od logičnih rešenja nemeće se provera vozila u vašem servisu, kod vašeg majstora i to pre nego što zakažete tehnički pregled. Ovakve provere, zavisno od servisa, koštaju oko dve, tri hiljade dinara i svakako su bolja opcija nego da dva puta plaćete tehnički pregled čija je cena danas iznosi oko 6,7 hiljada dinara.

Računajte da u servisu ne mogu da provere baš sve kao i na tehničkom pregledu, pogotovo ne merenja na valjcima i tome slično. To samo dodatno ukazuje da rok od 3 dana treba da se produži, jer kod svog majstora možda nećete uspeti sve da proverite.

Takođe, na vama je da prekontrolišete da li imate svu obaveznu opremu u vozilu, da li vam komplet prve pomoći sadrži sve što treba i da li važi.

U videu na početku ovog teksta pogledajte šta se sve proverava na tehničkom, kao i šta su majstori pronašli na Fiat Grande Puntu i da li bi bilo realno da se svi ti nedostaci poprave za samo 3 dana. Odlaskom u servis pre tehničkog makar smo dali sebi vremena da nedostatke popravimo.

Svakako se zalažemo za to da vozila koja se kreću putevima budu tehnički ispravna i da je svaka kontrola delova koji utiču na bezbednost dobrodošla, ali dajte nam makar realan rok za popravku onoga što ne valja.

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram