Foto: CFMoto

CFMOTO je kao proizvođač motocikala, ATV i drugih vozila postao popularan tek u poslednjih nekoliko godina, iako postoji od 1989. godine. Od tada do danas uspešno su se razvijali do te mere da u Kini važe za premijum brend, a vremenom su počeli da osvajaju tržišta širom sveta.

Možda o sposobnosti ovog brenda, kao i ozbiljnim namerama dovoljno govori i saradnja sa austrijskim KTM-om. Ideja za ovaj tekst o istoriji CFMOTO brenda došla je nakon prošlogodišnjih testova modela GT650, MT650 i pogotovo SR300 koji mi se naročito dopao.

Tada sam shvatio da ne znam gotovo ništa o ovom brendu. Kako obnavljam sopstveno znanje, red bi bio da stavim sve na papir kako biste se i vi upoznali sa kineskim brendom koji postaje sve rasprostranjeniji.

Nakon što je osnivač fabrike u Hangzhou 1989. godine konstruisao tečno hlađeni četvorotaktni agregat, osnovana je kompanija CFMOTO. Taj agregat bio je kamen temeljac fabrike ali, od samog početka CFMOTO se nije bavio samo proizvodnjom vozila, već i raznim komponentam agregata i dodacima za više od 2.000 proizvođača širom sveta. Do sada su razvili oko 100 različitih modela motocikala i 51 različit agregat, a vlasnici su i 540 patenata.

CL-X 700, Foto: CFMoto

Fabrika ima kapacitet proizvodnje oko 800.000 agregata i 600.000 vozila godišnje. Ipak, pričično su skromni i ne smatraju da su veliki i više se brinu o kvalitetu nego kvantitetu.

Svakako, najveći proizvođač sa kojim CFMOTO ima saradnju je austrijski KTM. Dve kompanije imaju snažno partnerstvo, čemu svedoči i činjenica da je čuveni LC8 agregat, koji se ugrađuje u KTM 790 Duke, razvijan i pravljen upravo u CFMOTO fabrici.

250SR, Foto: CFMoto

Pročitajte još:

Unutar kompanije u razvojnom odeljenju radi preko 200 ljudi iz celog sveta.

Razlika CFMOTO kompanije u odnosu na druge iz Kine leži u tome što je okupila inženjere iz celog sveta.

Zatim su male troškove proizvodnje integrisali sa velikim iskustvom i kao produkt ovog spoja dobili smo niz veoma dobrih motocikala, ATV, side by side i drugih vozila.

Za dizajn modela usko sarađuju sa KISKA dizajnerskim centrom koji je zadužen i za izgled KTM-ovih motocikala još od 1996. godine.

Te je to jedan od razloga što se CFMOTO motocikli po izgledu razlikuju od drugih koji dolaze iz Azije.

650 GT, Foto: CFMoto

Na svojim vozilima koriste komponente poznatih proizvođača poput Bosch kvačila, japanskih FCC kvačila, D.I.D. lanaca, Kayaba ogibljenja, Pirelli i Metzeler guma, a od prošle godine na svom najsnažnijem motociklu, modelu TR-G 1270 ugrađivane su Brembo kočnice i Ohlins ogibljenje.

U 2018. godine rešili da počnu sa proizvodnjom sopstvenih električnih motocikala u okviru njihovog novog brenda ZEEHO, a više o tome pročitajte na ovom linku.

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar