Veliki, kockasti SUV modeli će uskoro nestati sa tržišta, jer će se za buduće generacije električnih automobila favorizovati dizajn koji je aerodinamički optimizovan. To je tvrdnja Linde Jackson, koja je glavna izvršna direktorka Peugeota.
Govoreći na događaju „Budućnost automobila“ u organizaciji Financial Timesa, Linda Jackson je naglasila da će sa sve intenzivnijom elektrifikacijom automobilskog tržišta, velikih SUV modela biti sve manje, a u jednom trenutku će ovaj karoserijski oblik u potpunosti izumreti.
„Dani posedovanja velikog SUV-a su prošlost, jer su oni noćna mora za aerodinamiku“, dodala je ona.
Trenutno, gama francuskog proizvođača se sastoji od 3 SUV-a i krosovera, a model e-2008 je trenutno jedini električni automobil u ponudi povišenih Peugeota. Električni 3008 stiže ove godine, ali se za najveći od njih, model 5008, još uvek ne planira varijanta na struju, pa su poslednji komentari Linde Jackson naveli na mišljenje da najveći SUV Peugeota uopšte i neće dobiti električnu verziju.
Umesto toga, Peugeot pokušava da privuče ljubitelje SUV modela sa vozilima koji „koketiraju“ sa drugim segmentima i koji su aerodinamičniji, poput novog Peugeota 408. Linda Jackson smatra da ovaj model može da privuče kupce iz C i D segmenta.
Direktorka Peugeota nije jedina koja misli da je odzvonilo velikim SUV modelima. Bivši šef Citroena Vincent Cobee, izjavio je prošle godine da su SUV modeli na rubu opstanka.
On je otkrio da dizajneri sve više pažnje posvećuju aerodinamičkoj optimizaciji, pri čemu se „bilo šta visoko ili kockasto“ više ne uzima u obzir iz razloga aero efikasnosti.
„Prelazak na električna vozila će značajno povećati značaj aerodinamike“, rekao je Cobee koji gleda unapred ka „svetu posle SUV-ova“.
Bonus video: Vozili smo novi Peugeot 408