Ovogodišnji Weekend Media festival zaista odiše optimizmom. Pauza koju je napravio zbog aktuelne pandemijske situacije prošle godine, učinila je da se Weekend razvije u nekim potpuno neočekivanim pravcima. Robotika i gejming su nova polja o kojima okupljeni ljudi iz medija, marketinga i advertajzinga uče od neke nove publike i eksperata.
Drugog festivalskog dana (subota 25. septembar), u danu ispunjenom suncem, učesnici su se šetali od jedne do druge festivalske dvorane. Naravno, kao i na svakom drugom festivalu, nemoguće je ispratiti sva predavanja i panele pa u prolazu međusobno razmenjujemo informacije.
U kasnim prepodnevnim satima okupljene je dočekala tema „Kako je gaming promenio svet?“. Učesnici ovog panela istakli su da je gejming definitivno postao jedna od vodećih industrija. U našem regionu ona tek otvara vrata marketinškim agencijama. Takođe je rečeno da postojeće gejming asocijacije i udruženja uveliko sarađuju sa velikim kompanijama u inostranstvu i da za sada nisu motivisani da prave dogovore na „lokalnom nivou“. Industrija gejminga je u Srbiji bitnije razvijena u odnosu na region.
Potom je usledio panel vrlo originalnog naziva u kom je sadržana apsolutna istina – „Sport – The best reality TV in the world“. Producent, reditelj i kreativni direktor CBS Sportsa, Pete Radovich, je u razgovoru sa poznatim evropskim sportskim novinarima Guillem Balagueom, Minom Rzouki i Sonyom Kondratenko zaključio da je budućnost sportskog novinarstva i izveštavanja upravo način na koji se priča i prenosi određeni događaj.
Weekend je deo event industrije pa je deo današnjeg programa bio posvećen raspravi na temu šta je budućnost ove industrijske grane. Ona definitivno neće propasti ali će svakako morati iz korena da se promeni. Onlajn koncerti su suštinski otvorili nove vidike kako koncertnim agencijama, artistima tako i organizatorima samita, konferencija i festivala. Konstatovano je da budućnost ove industrije leži u integraciji sa mogućnostima koje su demonstrirane kroz manifestacije organizovane onlajn u poslednjih godinu dana.
Zanimljiva su bila i predavanja o konverzacijskoj agilnosti. Tokom svog nadahnutog predavanja, Ana Šumović je vrlo diskretno povezala činjenice iz nekoliko nauka – anatomije, biologije i psihologije.
Posebno zanimljiv i izuzetno posećen bio je panel „Infotainment“ na kom su učestvovali Maja Žeželj (prezentatorka vesti, TV N1), Zoran Kesić (voditelj emisije „24 minuta sa Zoranom Kesićem, TV NovaS) i Zoran Šprajc (voditelj emisije „Direktno, RTL Hrvatska). Tokom vrlo ležernog i duhovitog razgovora dotaknute su mnoge teme koje se tiču (in)direktnog mešanja vlasti u uređivačke politike medijskih kuća kao i opstanaka humora i satire u takvom represivnom okruženju. Zaključeno je da sama informacija nije dovoljna. Ona mora ne samo da informiše nekoga nego i zadržati potrošača budnim, zabaviti ga – što je možda i najvažniji zadatak onoga ko takav sadržaj potpisuje kao autor ili prezenter.
Weekend će večeras koncertom zatvoriti Bajaga i instruktori, potom za DJ pult stupa fankoidni & diskosonični Peppe.
Iskusni Weekendashy su postigli sve. Uz malo dobre interne organizacije, nasmejanih i uvek raspoloženih prijatelja i kolega sve se postigne pa čak i uživanje na nekoj od rovinjsih živopisnih plaža.
Zlatno pravilo ostaje: šta je bilo na Weekendu – ostaje na Weekendu.
Do narednog susreta, lep pozdrav iz Rovinja.
Bonus video: Tehnologija 6G mobilni telefoni kompjuteri
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: