Zbog serije „Squid Game“ ljudi širom sveta masovno uče korejski jezik

Podeli:
Foto:Romain Longieras / AFP / Profimedia

Interesovanje za učenje korejskog jezika znatno je poraslo s popularnošću Netflixove hit serije "Squid Game", prema izveštajima onlajn škola jezika, naglašavajući rastuću globalnu opsesiju južnokorejskom kulturom, počev od kategorije zabave do kozmetičkih proizvoda.

Aplikacija za učenje jezika Duolingo saopštila je da je triler u kom takmičari bez novca igraju smrtonosne igre iz detinjstva, u pokušaju da osvoje 38,19 miliona dolara, podstakao i početnike i postojeće studente u nadi da će poboljšati svoje jezičke veštine.

PROČITAJTE JOŠ

Duolingo je izvestio o porastu broja novih korisnika od čak 76 odsto, koji se prijavljuju za učenje korejskog u Velikoj Britaniji i 40 odsto u Sjedinjenim Američkim Državama u samo dve nedelje nakon premijere serije.

Južna Koreja, četvrta po veličini azijska ekonomija, etablirala se kao globalno zabavno središte sa svojom živahnom pop kulturom, uključujući sedmočlani boy bend BTS i filmove poput dobitnika Oskara „Parazit“, crne komedije o produbljivanju nejednakosti, i „Minari“, o korejskoj migrantskoj porodici u Sjedinjenim Državama.

Samo ove nedelje, Oksfordski rečnik engleskog jezika (OED) dodao je u svoje poslednje izdanje 26 novih reči korejskog porekla, uključujući „hallyu“ ili korejski talas, izraz koji se široko koristi za opisivanje globalnog uspeha južnokorejske muzike, filma, televizije, mode i hrane.

Predsednik Južne Koreje Mun Džein pozdravio je dodatke, nazvavši „Hangeul“, korejsko pismo, „tihom moći“ zemlje.

PROČITAJTE JOŠ

„Jezik i kultura su suštinski povezani i ono što se dešava u pop kulturi i medijima često utiče na trendove u učenju jezika“, rekao je portparol Duolinga, Sem Delsimer.

„Sve veća globalna popularnost korejske muzike, filma i televizije povećava potražnju za učenjem korejskog“, objasnio je.

Prema Korejskoj fondaciji za međunarodnu kulturnu razmenu, širom sveta 77 miliona ljudi govori korejski jezik.

Duolingo sa sedištem u Pitsburgu, rekao je da ima više od 7,9 miliona aktivnih korisnika koji uče korejski, drugi najbrže rastući jezik nakon hindija.

Institut King Sejong, koji vodi južnokorejsko ministarstvo kulture, imao je prošle godine oko 76.000 studenata u 82 zemlje, što je naglo proširenje sa samo 740 studenata u tri zemlje u 2007. godini.

„Bilo je na hiljade ljudi koji su želeli da nauče korejski čak i pre ‘Squid Game-a’ ili grupe BTS, ali su često bili izolovani primeri“, rekao je San Hjunvu, osnivač „Talk To Me In Korean“, lokalne platforme za onlajn učenje sa 1,2 miliona članova u 190 zemalja.

„Sada su deo ‘globalnog fenomena’. Učenje korejskog jezika pretvorilo se u mnogo veću zabavu“, rekao je.

Bonus video

Harison Ford oduševio Sicilijance – snima se peti deo Indijane Džonsa

Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama InstagramFejsbuk i Tviter.

Komentari

Vaš komentar