Nova adaptacija istoimenog mjuzikla iz 1957. godine, "Priča sa zapadne strane" donosi zabranjenu ljubav i rivalstvo između Džetsa i Ajkula – dve tinejdžerske ulične bande različitog etničkog porekla. Glavnu ulogu tumači mladi glumac Ansel Elgort, zvezda filmova "The Fault in Our Stars" i "The Divergent" koji je u ekskluzivnom intervjuu za "Novu", a u saradnji sa MegaCom Filmom, pričao o dogodovštinama sa snimanja filma.
Kada ste prvi put postali svesni „Priče sa zapada“ kao mjuzikla?
Moj otac je video „Priču sa zapada“ na Brodveju kasnih 50-ih, kada je bio tinejdžer, sa svojim bratom, i dopalo mu se. Dok sam odrastao, to mi je verovatno prvo prikazano kao film, a onda sam to video u pozorišnom kampu u Stagedoor Manor-u. Igrao sam jednog od džetsa kada sam imao 12 godina. Kasnije sam video Broadway revival Artura Lorenta iz 2008. godine, koji je uključivao nove španske tekstove Lin-Manuela Mirande. Dakle, to je uvek bio jedan od velikih mjuzikla u mom umu i životu. Poznajem muziku mnogo dugo.
Da li se taj dugi proces audicije pokazuje na ekranu?
Može se reći da su se ljudi borili za ove uloge više od godinu dana samo po količini talenta i količini strasti. Kada sam dobio ulogu, bili smo na probi skoro godinu dana pre nego što smo uopšte počeli da snimamo. Ljudi su bili duboko u svojim likovima. Jednostavno volim svaki nastup u ovom filmu.
Kakve ste pripreme prethodno obavili?
Možete otpevati pesmu, ali takođe morate biti u stanju da je otpevate i zaista to mislite sa tačke gledišta unutar lika. Takođe, mora da se obavi bez napora. Stiven bi rekao: „Ne želim da se uopšte osećaš kao da pevaš. Ali on to govori o pesmi koja je zapravo kao opera. Dakle, mogućnost da pevate operu tako da se ne osećate kao da pevate, već kao da govorite — tu teže pravi izazovi. Tokom čitavog procesa probe, pa i dok smo snimali, lično sam išao na vokalne časove po dva sata dnevno. Ove pesme su veoma tehničke – gde morate da dišete na određen način, zatim način na koji pristupate visokim notama je vrlo specifičan. Bilo je to samo da dođem do tačke u kojoj sam mogao da pomislim: „U redu, sada mogu da se pojavim na setu, da imam milion ometanja i da još uvek mogu da pevam pesmu bez razmišljanja.“
Kada je u pitanju snimanje pesama, kako to funkcioniše?
Snimali smo studijske snimke pre nego što smo počeli da snimamo, ali očigledno smo želeli da pevamo na setu za naše nastupe, a pritom da ne izgleda kao da smo sinhronizovani. Ili bi puštali [pesmu] naglas ili bismo je slušali u slušalicama.
Imate veliku plesnu pozadinu, uključujući nastupe sa baletom Njujorka. Koliko ste proba odradili sa koreografom Džastinom Pekom?
Toni sada ima više plesnih scena nego u filmu iz 1961. jer on sada pleše u „Cool“ To je bila prava plesna numera i na tome smo radili mesecima i mesecima. Bilo je sjajno uvežbavati, a onda snimati. Stiven i Džastin i ceo kreativni tim su uspeli da učine da ples izgleda baš kao gluma, nekako je besprekorno. Ne shvatate – odjednom, oni plešu, to se dešava prirodno. Postoji neki intenzitet jer se Rif i ja svađamo oko pištolja. Mi se borimo kroz ples, ali nije kao da plešemo, jer Džastin dolazi iz pozicije koreografa, gde su svi pokreti opravdani. Uopšte ne liči na glupi „pozorišni ples“. Osećaju se prirodni pokreti.
Kako je bilo raditi sa Majkom Faistom, koji igra Rifa?
Sećam se prvog dana — trebalo je da snimamo „Cool“, ali padala je kiša pa smo zapravo snimili prvu scenu sa Tonijem i Rifom u podrumu, gde mu Toni kaže da ne može da ide na ples jer pokušava da preokrene svoj život i njegov oficir za uslovnu kaznu mu je rekao da se sada ne meša sa džetsima. I samo se sećam da sam u početku pomislio kako je Majk sjajan. Mike Faist je neverovatan glumac. Toni Kušner je bio tamo jer je to bila potpuno nova scena dijaloga. Sećam se da mi je Toni Kušner bila velika podrška i bilo je od pomoći da izgradi to ohrabrenje od Tonija na samom početku.
Koje je najupečatljiviji savet koji vam je dao?
On tačno zna kada da vam nešto kaže, u trenutku kada to treba da čujete. Na primer, snimali smo tutnjavu (veliki obračun džetsa i ajkula). Bio je trenutak kada jedan od glavnih likova umire i ja svedočim tome. Kamera je blizu mene. Trebalo bi da gledam kako ovaj nož ulazi, ali nož ispada na smešan način. Iza kamere mi sija svetlo u lice i na prvom kadru nisam imao dovoljno veliku emocionalnu eksploziju. Stiven je prišao i samo me veoma intenzivno pogledao i rekao: „Nećeš uspeti. Nećeš uspeti.” I prosto je suludo da sam već sledeći put odmah uspeo da odglumim. Nekako, on je tako mogao sa svima.
BONUS VIDEO: Glumac Vilijam Šatner u svemiru, kapetan Kirk iz Zvezdanih staza, bestežinsko stanje
Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama Instagram, Fejsbuk i Tviter.