Foto: EPA-EFE/ARMANDO BABANI

Korona-kriza je nemačku aviokompaniju Lufthanza pogodila snažnije nego što se očekivalo. To znači da će biti zatvoreno još više radnih mesta. A jedan džin trajno ostaje na zemlji.

Lufthanza pooštrava mere štednje. Iz saobraćaja povlači više aviona nego što je prvobitno bilo planirano, saopšteno je iz uprave. Razlog je znatno sporiji oporavak vazdušnog saobraćaja, teško pogođenog pandemijom korone.

Od flote koja je brojala 760 aviona, najmanje 150 ostaje trajno na zemlji. To se odnosi i na najveći putnički avion na svetu: A380 će biti izbačeni iz upotrebe, ukoliko proizvođač Erbas ne bude hteo da ih primi nazad. I avioni tipa A340-600 više neće leteti.

Pročitajte još:

Izvršni direktor Lufthanze, Karsten Špor, planira takođe da dodatno smanji broj radnih mesta, kako bi se smanjili troškovi. Bez nekih detalja, saopšteno je da će biti ukinuto znatno više od ranije najavljenih 22.000 radnih mesta s punim radnim vremenom. U dogovoru sa sindikatima, broj tehnoloških viškova trebalo bi da bude ograničen.

Kompleksna ograničenja ulaska u zemlju

Zbog korona-krize vazdušni saobraćaj je velikim delom obustavljen. Interkontinentalni saobraćaj jeste ponovo uspostavljen, ali je na veoma niskom nivou. Lufthanza i njene sestrinske kompanije – Jurovings, Svis erlajns, Ostrijan erlajns i Brisel erlajns – imaju problem sa složenim ograničenjima ulaska u mnoge zemlje. Trenutno još jedino teretni avioni donose zaradu.

epa08187356 German airline Lufthansa plane rolls on the runway after landing in Frankfurt am Main airport, in Frankfurt, Germany, 01 February 2020. EPA-EFE/FELIPE TRUEBA

Samo uz pomoć velike finansijske pomoći država u visini od ukupno devet milijardi evra, uspelo se da se spreči kolaps berzanskog indeksa MDax. Prema podacima uprave, kompanija svakog meseca gubi 500 miliona evra likvidnih sredstava. Ta brojka bi do zime trebalo da se smanji na 400 miliona evra, između ostalog napuštanjem iznajmljenih poslovnih prostorija.

Od ukupno 138.000 ljudi koji su početkom godine širom sveta radili za Lufthanzu, prema najnovijih podacima sada ih ima oko 128.000. Bez posla su pre svega ostali zaposleni u inostranstvu, dok u Nemačkoj za veliki broj zaposlenih još uvek nema dogovora sa sindikatima.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar