Skoro mesec dana nakon tragedije na podmornici Titan, u kojoj je pet članova posade poginulo nakon što je podmornica implodirala, nastavlja se istraga o tome šta je moglo poći naopako u dubokim vodama severnog Atlantika.
Putnici na podmornici koja je bila na putu da obiđe ostatke broda Titanika – jedne od najpoznatijih pomorskih katastrofa, koja decenijama izaziva interesovanje i fascinaciju javnosti – bili su direktor Oušen Gejta Stokton Raš, Šahzada Davud i njegov sin Sulejman Davuda, milijarder Hamiš Harding i Pol-Anri Nargeolet.
Trenutak implozije
Nakon nekoliko stručnih svedočenja koja objašnjavaju šta je moglo da se desi, kompanija AiTELLI, specijalizovana za 3D inženjerske animacije, objavila je Jutjub video koji rekonstruiše imploziju na najslikovitiji način do sada.
Treba napomenuti da se pod implozijom podrazumeva pojava koju doživljava objekat kada spoljašnji pritisak postane toliko visok da uspeva da savlada otpor tela posude. U slučaju Titana, pritisak je pod vodom postao toliko jak da je uspeo da deformiše strukturu vozila, do tačke da se lomi i sruši iznutra.
Za razliku od eksplozije, kod podvodne implozije energija se oslobađa u objekat na koji utiče pritisak vode, koji stvara udarni talas koji sa velikom silom sabija vazduh i vodu stvarajući vakuum mehur koji se za kratko vreme sruši velikom snagom.
Titanova konstrukcija od ugljeničnih vlakana kriva za nesreću
Video, dugačak oko šest minuta, brzo je postao viralan, prikupivši više od 11 miliona pregleda otkako je objavljen 30. juna. U naraciji, za nesreću se okrivljuje konstrukcija Titana od ugljeničnih vlakana.
Na dubini od skoro 13.000 stopa ili 4.000 metara, gde leži Titanik, „pritisak je oko 5.600 funti po kvadratnom inču. To je skoro 400 puta veći pritisak koji doživljavamo na površini“, objašnjava AiTELLI u videu.
„Postojeća tehnologija je zasnovana na čeliku, titanijumu i aluminijumu. To je ono što je sprečilo druge podmornice da budu slomljene. Ali Titan je imao eksperimentalni dizajn.“
Animacija je napravljena korišćenjem softvera otvorenog koda pod nazivom Blender. Da bi to uradili, uzeli su informacije i merenja objavljene o podmornici na veb stranici Oušen Gejta i Guglu.
BONUS VIDEO: Brod koji je potonuo na svom prvom i jedinom putovanju