Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić najavio je jutros da će doći do raskida ugovora sa firmom Kenkart, te da će uslediti uvođenje novog sistema javnog prevoza. On se osvrnuo i na snimak njegovog šefa kabineta Nenada Milanovića koji je ucenjivao predstavnike turske firme Kenkart i nudio im namešten tender ukoliko zauzvrat prihvate raskid ugovora sa Gradom Beogradom. Šapić je naveo da je njegov saradnik "krivičnim delom štitio interese grada".
U jeku afere o nameštanju tendera i ucenjivanju predstavnika turske firme Kenkart, kom je njegov šef kabineta nudio drugi, namešten posao, Šapić je gostovao na TV K1.
Na pitanje kako će vratiti poverenje građana kad jedan od najbližih saradnika nudi mito i namešten tender turskoj firmi Kenkart, Šapić je pitao u kom cilju?!
„Prvo, taj snimak kruži mesec dana. Meni se preti tim snimkom da ne uđem u sve ovo. Kenkart nam preti da ne bi mi ušli u rasturanje njihovog lopovskog sistema. Ovo je prvi državni službenik koji nudi mito da zaštiti interes grada? Pošto sam tako zaključio iz tog teksta. Što se tiče snimaka, oni nek to predaju nadležnim organima i nek utvrde ko je ovde ko je kome hteo da napravi štetu. Samo se postavlja pitanje, što mu nisu ponudili mito i što se nisu dogovorili s njim“, rekao je Šapić.
Na konstataciju voditelja da je reč o krivičnom delu, Šapić je rekao da je „reč o insinuaciji krivičnog dela“.
„Znači, mi smo došli do toga da oni optužuju nekim snimcima ljude koji rade u upravi grada da su hteli da nameste u interesu grada nekome…“, rekao je Šapić.
Kad ga je voditelj opomenuo da pokušava da odbrani krivično delo, Šapić je rekao da je to krivično delo trebalo da zaštiti interes grada.
„Po onome što oni kažu, to je trebalo da zaštiti intereg grada“, kazao je Šapić.
Na pitanje jesmo li mi takav sistem da se krivičnim delima štiti interes grada, gradonačelnik je rekao da je to apsurd čitave situacije.
„Oni njega ne optužuju da je tražio mito za sebe, već da je hteo da zaštiti grad. Ne znam zašto nisu predali policiji odmah. Šta su čekali da ja rasutrim ceo sistem“, pitao je Šapić.
Gradonačelnik je rekao da predlaže turskoj firmi da tužilaštvo i policiji predaju snimak i da nadležni utvrde da li je postojalo krivično delo.
„Ja sam za tri dana izneo toliko optužbi na račun Kenkarta i oni nakon tri dana ne odgovaraju ni na jednu od optužbi, već izbacuju snimak… Već mesec dana taj snimak kruži po Beogradu. Taj snimak lepo predajte policiji, da se utvrdi autentičnost tog snimka, pošto Milanović i još na desetine ljudi su se više od 50 puta sastajali sa njima. Da mi vidimo kako je snimak nastao, šta je tu autentično, gde je bilo krivično delo i šta je on tačno hteo da namesti… A do tada, dok to mi ne utvrdimo, da oni nama objasne šta su radili 13 godina i da odgovore na jednu od mojih optužba. Pošto na optužbe da su pljačkali Beograda oni izbacuju snimak.. Snimak, za koji mi ne znamo da li je monitiran ili ne, uopšte neću da ulazim u autentičnost snimka, nek utvrdi tužilaštvo šta je u snimku tačno i šta se htelo postići s tim što se insinuira u snimku“, rekao je Šapić.
On dodaje da je na isti način bio, kako kaže, uslovljavan za splavove.
„Uvek je ista matrica. Ukoliko udariš u osinjak, kao što je ovo, mi ćemo da krenemo da ti pretimo. Neću da se zaustavim ni po pitanju jedne stvari. Tužilaštvo neka reaguje, policija neka reaguje. Svako ko je kršio zakon neka za to odgovara, ali će odgovarati i oni koji su pljačkali grad“, rekao je Šapić.
Šapić je rekao da sistem mora da ima svrhu olakšavanja života građanima, koji moraju da ga razumeju i prihvate, a ako to nije slučaj, mora da se menja.
„Mesecima smo s Кentkartom pregovarali i pokušavali da rešimo problem. Nisam mogao da prihvatim da već 13 godina opada prihod Grada Beograda, preciznije, sa devet milijardi dinara pao je na šest milijardi, a pritom građani nisu zadovoljni i ne plaćaju prevoz. Štetnim ugovorom čitav gradski sistem stavljen je u ruke privatnoj firmi. Čitavu GPS opremu, koju je Grad platio i u čijem je vlasništvu, danas ne može da koristi, jer nemamo šifre za pristup. Prvi sam odlučio da zaustavim pljačku Beograda. Postoje dokazi da je prihod manji za tri milijarde dinara, da je novac prvo išao na njihove račune, pa tek onda na račune Grada, da je sistem validatora lažan, jer se samo 20 odsto ljudi validira, te su informacije za obradu nerelevantne i nebitne. U vezi sa ovim postavlja se pitanje zašto plaćamo validatore, zašto isporučuju račune za njihovo održavanje, zašto četiri puta menjaju nešto što ničemu ne služi i pritom su to naplatili Gradu Beogradu. GPS sistem im radi na 3G mrežu i uopšte ne možemo da utvrdimo gde se vozila nalaze, a privatnike plaćamo po kilometraži. Shvatate li koliki je to prostor za malverzacije“, rekao je Šapić za TV К1.
On je istakao da najveći deo građana želi da plati prevoz, ali istovremeno hoće da zna kome plaća, šta plaća i kuda te pare idu.
„Pokrenućemo sudski postupak protiv odgovornih u privatnoj kompaniji, ali i odgovornih u Gradskoj upravi koji su potpisali ovako štetan ugovor po Grad i dokazivaćemo da je za ovih 13 godina sve što je rađeno bilo štetno po gradski budžet. Duboko verujem da će građani, kada budu vratili poverenje u svoj grad i kada vide da sistem funkcioniše, plaćati karte i da će budžet početi da se puni“, rekao je Šapić.
Prvi čovek prestonice je naglasio da neće da pristane ni na kakve ucene interesnih grupa niti predstavnika privatne kompanije kako ne bi ušao u rušenje ovog lošeg sistema kojim se godinama pljačka Beograd.
„Tako sam bio uslovljavan i kada sam rešio da uvedem red u postavljanje splavova i uređenje priobalja. Uvek je to ista matrica kada se ulazi u osinjak i kada se udara u nečije interese. Neću da se zaustavim ni po jednom pitanju, a svako ko je kršio zakon, neka odgovara“, naveo je on.
Podsetimo, BIRN je objavio da su predstavnici grada Beograda nudili su turskoj kompaniji Kentkart, zaduženoj za sistem naplate karata u gradskom prevozu, novi posao koji bi im bio dodeljen na nameštenom tenderu, ukoliko pristanu na sporazumni raskid ugovora, pokazuju audio snimci do kojih je došao BIRN. Predstavnici Kentkarta su ovu ponudu odbili.
Nenad Milanović, šef kabineta gradonačelnika Beograda, nudio je predstavnicima turske kompanije Kentkart da će im namestiti tender za novi posao – održavanje i unapređenje sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom gradskom prevozu – ukoliko pristanu na sporazumni raskid postojećeg ugovora iz 2021. godine, pokazuju audio snimci sa dva sastanka koji su održani u zgradi Skupštine Grada Beograda do kojih je došao BIRN.
Kentkart je Milanovićevu ponudu odbio.
BONUS VIDEO: „Prećeno mi je tim snimkom“: Aleksandar Šapić o optužbama kompanije Kentkart
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare