Autor: Slađana Đermanović

Nema većeg gubitka od gubitka ljudskog života: tako bi trebalo da bude. Nažalost, istina je realnija i neuporedivo surovija, što se i pokazalo u slučaju smrti Stanike Gligorijević, gde je bivša Vlada Srbije svojim nečinjenjem pokazala da se ispred ljudskog života često stavljaju funkcije, fotelje i neukaljana biografija. Možda zato i dan danas ne znamo ko je tog 31. januara 2019. godine usmrtio Staniku u saobraćajnom udesu na naplatnoj rampi Doljevac, te da li je "vozilom ubicom" upravljao optuženi vozač "Koridora Srbije" Dejan Stanojević ili je ruke na volanu u kobnom trenutku držao zapravo sam direktor ove kompanije Zoran Babić.

Da podsetimo, poslednjeg dana januara prošle godine u ranim jutarnjim časovima dogodila se nesreća na naplatnoj rampi u Doljevcu, kada je prema zvaničnim informacijama vozač automobila „škoda superb“ Dejan Stanojević pri velikoj brzini naleteo na „opel“ u kojem se nalazila Stanika Gligorijević. Ona je tada stradala, a još pet osoba je povređeno u ovom sudaru, među njima i Zoran Babić.

PROČITAJTE JOŠ...

Neusvojena ostavka

Istog trenutka, počinje da se ređa čitav splet sumnjivih okolnosti.

Pre svega, MUP je zvanično saopštenje dao tek više od 24 sata nakon nesreće. Tada je rečeno da je do nesreće došlo tako što se vozilo u kojem je bio Babić nije zaustavilo kod naplatne rampe, već je udarilo u automobil koji je stajao u redu za čekanje na naplatnoj stanici.

Istog dana Zoran Babić izdaje saopštenje da podnosi neopozivu ostavku na mesto direktora Koridora Srbije jer je, kako je tada naveo, „za njega kao čoveka sasvim dovoljno to što je izgubljen ljudski život da više ne obavlja funkciju na kojoj je zatečen u momentu teške nesreće”. Prethodno, međutim, ta tuga nije ga omela da putem društvenih mreža neposredno nakon nesreće nazovi duhovito poruči: „dobro sam prošao, još ću vas gnjaviti“.

Foto: TANJUG/ SAVA RADOVANOVIĆ/ bs

Da bi njegova ostavka bila validna, bilo je potrebno da je prihvati Vlada Srbije, koja je Babića i imenovala na mesto direktora. Očigledno im je za to trebalo puno vremena, jer i dan danas na sajtu „Koridora Srbije“ stoji ime Zorana Babića kao vd direktora.

Dan nakon nesreće u februaru, uhapšen je vozač škode za koga je javnost naknadno saznala da je zaposlen kao vozač u Koridorima Srbije. Njemu nadležni nisu odredili pritvor, pošto je Sud ocenio da je čitav dan nakon nesreće bio na slobodi, te da je time isključen osnov o uticanju na svedoke, jer je na njih već mogao da utiče.

Kako su mediji kasnije pisali, vozač se sumnjiči za blaži oblik teškog dela protiv bezbednosti saobraćaja, iako je u samoj nesreći poginula jedna osoba, a u krivičnoj prijavi piše da je do nesreće došlo usled „neprilagođene brzine, u uslovima vlažnog kolovoza i guste magle“. Takođe se navodi i da materijalna šteta nastala u udesu iznosi oko 180.000 dinara.

Ozbiljne sumnje, međutim, počele su da se roje kada je porodica Stanike Gligorijević počela da alarmira javnost indicijama da je iza volana u trenutku nesreće bio zapravo Babić.

Sumnjiv, sumnjiviji, Babić

Mirjana Aleksić, sestra pokojne Gligorijević, koja je u istom udesu teško povređena, tvrdi da joj država nije pomogla u lečenju i da je sa teškim povredama zbrinuta u Nišu dok je, s druge strane, povređeni funkcioner Zoran Babić hitno prebačen na VMA. Ona je ponovila i zahtev porodice da se hitno objave snimci nadzornih kamera, jer porodica sumnja u zvaničnu verziju po kojoj direktor Koridora nije vozio automobil.

O nesreći je govorio i Mirjanin suprug Srđan Aleksić koji je opisao šta se dešavalo tog dana, kada je svoju suprugu i njenu sestru Staniku vozio ka Vladičinom Hanu.

PROČITAJTE JOŠ...

On je ispričao da im se na naplatnoj rampi auto približavao neverovatnom brzinom, da nisu mogli nigde da se sklone i da njemu kao vozaču nije bilo logično da je čovek, koji se posle nesreće tu šetao bez ikakvih povreda, bio vozač. Sa druge strane, Babić je u ovom sudaru iako je navodno sedeo na zadnjem sedištu, imao teže povrede.

U to vreme, list „Blic“ objavio je ekskluzivne snimke nesreće, sa pratećim snimcima pre i posle, na kojima se vidi Zoran Babić koji neposredno pre sudara kupuje na pumpi i zatim seda na zadnje sedište automobiča. Njihova autentičnost nikada nije potvrđena.

Za razliku od ovih snimaka, javnosti, sudu, tužiocima još nije dozvoljen uvid u snimke sa nadzornih kamera na kojima se vidi tragedija. Zapravo, na snimku koji je dostavljen sudu fale ključna dva minuta nesreće. Sud je to potvrdio i na suđenju održanom 20. jula.

Advokat oštećenih, Božo Prelević rekao je da i dalje na jednom od snimaka nedostaje oko dva minuta materijala i to iz perioda nesreće. On je zatražio i da se na osnovu povreda vozača i putnika u automobilu koji je udario u auto poginule Stanike Gligorijević utvrdi ko je bio za volanom, jer kako on kaže, Babić ima tipičnu povredu koju bi u ovakvoj nesreći zadobio vozač, dok navodni vozač takvih povreda nema.

Prelević je osporavao i medicinsku dokumentaciju na osnovu koje je Sud utvrdio Stanojevićeve povrede, a sumnjivo je i to što je automobil marke „škoda“, kojim je izazvana nesreća, nije bio predmet DNK veštaćenja u delu volana.

Gde je snimak?

Najjednostavniji način za rešavanje ove komplikovane situacije bilo bi objavljivanje dva nedostajuća minuta snimka, koje je za sada i po sopstvenom priznanju do sad video samo predsednik Srbije Aleksandar Vučić.
„Snimak je užasan, a pošto vidim da izražavate sumnju, ja ću da zamolim nadležne države organe kao predsednik Republike da vam pokaže to. Da vidite kakvim ste se lažima služili svih prethodnih meseci”, rekao je Vučić koji je nakon nesreće na naplatnoj rampi izjavio da je on lično video snimak, i da Zoran Babić nije kriv.

Ipak, Vučićev nalog nije sproveden, javnost se nije uverila da Babić nije kriv. Videćemo šta će reći sud…

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare