Slučaj Zoran Babić: Rampa srušena, dokazi nepotpuni

Hronika 19. jun. 202019:04 > 20:0717 komentara
Podeli:
Foto:Nemanja Jovanović

Pre godinu i po dana, tog 31. januara 2019. godine, na naplatnoj rampi Doljevac poginula je Stanika Gligorijević (52), na čije je vozilo, koje je stajalo u redu za naplatu putarine, naletela službena "škoda", u kojoj se nalazio v. d. direktor “Koridora Srbije” Zoran Babić. Ovaj slučaj od samog početka obavijen je velom misterije, počevši od toga ko se nalazio za volanom "škode", zašto su snimci sa nadzornih kamera sa mesta nesreće polovični, do toga da je pre samo nekoliko dana naplatna rampa sravnjena sa zemljom.

Naplatna rampa je srušena pre samo nekoliko dana i ukoliko tokom sudskog postupka, koji je u toku, bude neophodno dodatno ili superveštačenje sa lica mesta, na kome se 31. januara prošle godine dogodila stravična saobraćajna nesreća u kojoj je poginula Stanika Gligorijević, biće nemoguće obaviti ga.

Foto: Printscreen, Vesna Lalić

Zbog nesreće sudi se Dejanu Stanojeviću, vozaču direktora „Koridora Srbije“ Zorana Babića, a sem Gligorijevićeve, u udesu je povređeno još pet osoba, među kojima je i funkcioner Srpske napredne stranke (SNS), koji se nalazio u službenoj „škodi“, koja se zakucala u vozila koja su čekala na naplatnoj rampi. Ipak, i pored rušenja naplatne rampe, advokat Božo Prelević u razgovoru za portal Nova.rs ističe da je u ovom slučaju veći problem što ključnih dva minuta, kada se nesreća desila nema na dostavljenim snimcima nesreće.

„Samim rušenjem ne vidim da se može pomoći odbrani, tim pre što je vozač priznao da je vozio službenu ‘škodu’ i izjasnio se o svim stvarima. Ipak, u nekoj verziji događaja, možda bi neki Apelacioni sud mogao da se pozove na to da, zbog rušenja, nije moguće utvrditi neke dokaze. Međutim, nama je u svemu ovome veći problem što nemamo ključne minute pre sudara, a ne što je rampa srušena“, ističe Prelević.

Božo Prelević / Foto: N1

Poznati beogradski advokat za naš portal navodi da bi na pretresu, koji je zakazan za jul, trebalo da se pregledaju snimci sa nadzornih kamera na naplatnoj rampi Doljevci, napravljeni u trenutku nesreće.

„Ono što ja mogu da kažem, a na osnovu materijala iz spisa predmeta, jeste da ne postoji snimak koji pokazuje sam momenat prilaska te crne „škode“ naplatnoj rampi i udarca u automobil u kome je poginula Stanika Gligorijević. Sam taj deo snimka ne postoji. Tog detalja, koji je jako bitan za ovo suđenje, nema“, kaže advokat.

Na funkciji i pored ostavke

Direktor “Koridora Srbije” Zoran Babić, nakon nesreće, podneo je ostavku na tu funkciju.
„Izgubljen je jedan ljudski život. Iako sam bio samo saputnik, za mene kao čoveka, to je dovoljan razlog da više ne obavljam funkciju vršioca dužnosti direktora “Koridora Srbije“, rekao je tada Babić.

Ipak i pored ostavke, Babić se i dan danas nalazi na toj funkciji.

Prelević navodi i da je još veći problem što ne postoji adekvatno obrazloženje zašto fale ključna dva minuta na snimku.

„Nemate od koga da dobijete odgovor na to pitanje, jer je i tužilac isto to tražio. Vi tu dobijete neke besmislne izgovore, poput „kamera nije snimala jer se ništa nije dešavalo“ i slično. Moje pitanje je, kako nije, ako su se vozila približava rampi“, kaže on i dodaje:

„Ti snimci se nalaze u vlasništvu „Koridora Srbije“, kako da vam kažem, tamo je i dalje zvanično Zoran Babić direktor, a vi faktički tražite snimke koji uopšte njemu ne idu u korist. Jer ako njemu tim snimci ne štete, što ih onda ne da? Šta mi to možemo da vidimo, a što on ne da? Da je neko drugi u pitanju, sigurno bi dali“, navodi Prelević.

On dodaje i da u svemu ovome posebno interesantno to što je čak i predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio da je gledao te snimke i da su oni, kako je naveo, „potresni“.

„Posebno je problematično to što je predsednik rekao da je te snimke gledao i da su potresni, a na ovome što je nama dostavljeno nema ništa potresno. On je čak tada ponudio familiji oštećenih da vide te snimke, što znači da oni postoje. Svi ti snimci bi trebalo da budu kod tužioca, a ne ovamo ili tamo“, dodaje Prelević.

Podsetimo, tragedija se desila 31. januara prošle godine kada je optuženi Dejan Stanojević, upravljajući službenom “škodom”, udario u “opel astru” koja je bila u traci za naplatu putarine, nakon čega se ona odbila i zakucala u zadnji deo folksvagena koji je napuštao rampu. Na licu mesta poginula je Gligorijevićeva, dok je pet osoba lakše i teže povređeno. Teške povrede zadobio je funkcioner SNS Babić, kao i Mirjana Aleksić (48), sestra nastradale Stanike.

Stanojeviću se na teret stavlja teško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja za koje je zaprećena kazna od dve do 12 godina zatvora, a tužilaštvo je tražilo da se on kazni sa najmanje pet godina robije.

Vozač delimično priznao krivicu

Dejan Stanojević, službeni vozač Zorana Babića, na suđenju sredinom februara delimično je priznao odgovornost za ovo delo, rekavši da je „tačno da je brzo vozio, ali da je do udesa dovela poledica, klizav put i magla“. On je potvrdio da je tog dana vozio brzinom od 93 kilometara na sat, kako je i samo veštačenje naknadno utvrdilo, kao i da ju je smanjio prilikom približavanja naplatnoj rampi.

Ipak, Stanojević nije mogao da da odgovor na brojna pitanja odbrane, poput „zašto je vozio neprilagođenom brzinom“, „kako nije video dva vozila ispred sebe“ i slično.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar