Narodni pokret Srbije zatražio je danas da vlast u Beogradu preispita svoju odluku i odustane od sprovođenja javne nabavke za izgradnju autobuskog terminala u bloku 42 na Novom Beogradu na način i pod uslovima na koji je raspisana.
„Ovaj i svi slični projekti morati da prođu proces finansijske revizije“, rekao je potpredsednik NPS Miloš Pavlović.
On je ukazao da je u pitanju još jedan u nizu projekata gradske vlasti na čelu sa Aleksandrom Šapićem za koji NPS osnovano sumnja da se radi o koruptivnom projektu ukupne vrednosti blizu 48 miliona evra i kojim se nanosi šteta i pljačka budžet Beograđana.
„Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju objavila je javni poziv za nabavku građevinskih radova pod nazivom Izvođenje radova na izgradnji autobuskog terminala u bloku 42, u Novom Beogradu procenjene vrednosti 5,63 milijarde dinara. NPS ukazuje da zbog toga sumnjamo u zakonitost i verujemo u koruptivnost ove javne nabavke“, kazao je Pavlović.
Istakao je da u okviru opisa kriterijuma za kvalitativni izbor privrednog subjekta, onaj koji želi da bude izabran na tenderu mora da dokaže da ima minimalni prihod od 7,5 milijardi dinara za tri poslednje finansijske godine, odnosno da je učestvovao u izgradnji pet objekata ukupne vrednosti 7,5 milijardi dinara, jednom objektu visokogradnje vrednosti minimum pet milijardi dinara, odnosno objektu građevionske površine 25.000 metara kvadratnih.
„Na ovaj način ovaj tender, kao i u slučaju dodela linija gradskog prevoza i javne nabavke uslige očitavanja brojila, pravi se za tačno određenog ponuđača koji ima prihod od najmanje 7,5 milijardi dinara u poslednje tri finansijske godine. Gradska vlast ovakvom javnom nabavkom u potpunosti krši odredbe Zakona o javnim nabavkama na štetu Beograđana praveći time diskriminaciju i razliku između potencijalnih ponuđača i dovodeći time u povoljniji položaj privredne subjekte bliske gradskoj vlasti“, ocenio je Pavlović.
Po njegovim rečima, ako je ukupna vrednost radova 48 miliona evra, a da je predviđena izgradnja autobuskog terminala površine 6.500 metara kvadratnih u prizemlju i 4.200 metara kvadratnih na prvom spratu, jasno je da je vrednost radova precenjena višestruko.
„Za vrednost od 48 miliona evra prema tržišnim uslovima može se izgraditi objekat od 48.000 metara kvadratnih, što je višestruka površina od projektovane izgradnje autobuskog terminala i samo pojačava sumnju o postojanju korupcije“, rekao je Pavlović.
BONUS VIDEO:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare