Foto: N1

U Srbiji je takva situacija da je jedna stranka toliko dominatna da joj se ne isplati da bude prljava, pogotovo ne u kampanji, stoga ne verujem da će biti mnogo prljavštine, barem ne od strane onih koji su na vlasti, izjavio je danas Srđan Bogosavljević iz agencije "Ipsos strategic marketing".

Gostujući u emisiji „Lice nacije“ RTV Pančevo, on je dodao da su u SAD političke kampanje prljave, a da i Evropa klizi ka tome.

„U Americi je podela bipolarna, na taj način što su i jedni i drugi jaki. U Evropi, kao i kod nas, imate koalicione vlasti, pa se veoma vodi računa šta će jedni o drugima pričati. Situacija ne samo kod nas već i u drugim zemljama, takva je da se nekome koji je toliko dominatan ne isplati da bude „prljav“, pogotovo ne u kampanji, možda mimo nje“, rekao je Bogosavljević.

Na pitanje ko je prosečan srpski glasač, on objašnjava da Srbija sada ima obrnutu starosnu i polnu piramidu, sa tendencijom da bude još izraženija.

„Projekcije su bez velikih promena i kažu da ćemo osamdesetogodišnjaka kojih sada imamo oko 350.000, za 40 godina u zemlji imati oko 800.000. Trend je da imamo demografski saldo minus 38.000. Negativan prirodni priraštaj uz odlazak mladih, tako da ostaju stariji ljudi, koji su lojalniji nego mladi“, rekao je Bogosavljević.

Ukazao je da je procenat visoke stručne spreme sada od oko 16 odsto, dok je ranije bio oko 11 odsto, ali je dosta skočio s pojavom privatnih fakultetima.

„Mi još uvek imamo jednu trećinu populacije koja ima samo nižu stručnu spremu, oni nisu nepismeni kako se često navodi u medijima. Spadamo u stare nacije i neobrazovane, narod koji ne živi u blagostanju, jer smo imali devedesete koje su nas razorile, pa i ogromnu stopu nezaposlenosti“, istakao je Bogosavljević.

Dodao je da Srbija ima oko 25 odsto stanovnika koji žive u jednočlanim domaćinstvima, ali da za razliku od drugih zemalja, kao što je Švedska koja ima oko 40 odsto, to su staračka, a ne mladalačka domaćinstva.

„Prosečan birač u Srbiji je stariji od 50 godina, ne baš obrazovan i koji se informiše uz televizor“, istakao je Bogosavljević, i ukazao da se mladi u Srbiji trenutno informišu uz internet, a stariji uz televizor.

Prema njegovim rečima, kada se pogledaju podaci gledanosti političkh emisija, spram zabavne, veoma se više gledaju sadržaji zabavnog karaktera.

S obziroma na trenutnu situciju kada Srbija ima preko 100 registrovanih stranaka, preko 40 stranaka u parlamentu, 20 prosečno u Vladi i da polovina stranaka u parlamentu nisu nikada učestvovale na izborima, prema njegovim rečima, ključno je poverenje naroda u lidere.

„U toj masi stranaka, ukoliko narod veruje lideru te stranke, za njega će i glasati“, rekao je Bogosavljević u emisji „Lice nacije“ na RTV Pančevo.

Sada većina ljudi misli da Srbija ide u dobrom pravcu, da će biti bolje i ocene predsednika Srbije Aleksandra Vučića kao lidera su odlične, dodao je Bogosavljević i ocenio da ovo neće biti izbori promena.

Odgovarajući na pitanje novinara, koji su to kanali komunikacije koji će biti dominatni na predstojećim izborima, on je rekao da je zaprepašćen što najjače društvene mreže nisu toliko popularne.

„Uglavnom se svi vezuju za Tviter, ali on obuhvata uzanu komunikaciju i tu se uglavnom trude jedni druge da nerviraju. Fejsbuk koji je mnogo rašireniji koristi se mnogo manje. Televizija je laka i ona će uvek biti dominatna, dok su novine već dugo kanal za ubeđivanje ubeđenih“, kazao je Srđan Bogosavljević.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare