Branimir Kostić Foto:privatna arhiva

Još od početka grejne sezone jedan Zrenjaninac, koji živi sa suprugom i bebom od godinu dana i osam meseci, muku muči sa centralnim grejanjem, a radijatori jedva da greju stan. Trenutno i pored najava meteorologa da nam se narednih dana vraća veoma hladno vreme, on ne misle da će njegov problem biti rešen uskoro. Da cela stvar bude još gora ovoj zrenjaninskoj porodici i dalje uredno dolaze računi za grejanje i to u iznosu od više od 10.000 dinara.

Branimir Kostić iz Zrenjanina do sada je uputio skoro desetak reklamacija prema JKP „Gradska toplana Zrenjanin“ i to upravo zbog toga što temperatura u stanu ne prelazi 17 stepeni, a radijatori jedva da greju njegov stan.

Pored čestih izlazaka ekipa ovog lokalnog komunalnog preduzeća na teren i utvrđivanja činjeničnog stanja, njegov problem sa centralnim grejanjem i dalje nije rešen.

On strahuje kako će pregurati naredni period posebno zbog toga što meteorolozi ponovo najavljuju hladne dane i veoma niske temperature.

Za „isporučeno“ grejanje mu traže više od 11.000

I pored toga što Branimir živi u hladnom stanu, njemu za grejanje i dalje dolaze računi, a samo za novembar mu je račun 11.100 dinara.

„To baš nema smisla“, žali se Branimir za „Novu“ i dodaje da se sve završava time što majstori „izađu na teren, utvrde stanje i odu“.

Opravdanje koje su mi dali, kako kaže Branimir, jeste da je to „uvek bilo tako i da oni nemaju mnogo šta tu da urade“.

Branimir je ovaj stan kupio u junu i dodaje da ne zna kako je izgledalo prethodnih zima u ovom stanu, ali ističe da se njemu grejanje uredno naplaćuje, a da mu nije pružena predviđena usluga.

Foto:privatna arhiva

„Sami majstori kada ovde dođu po prijavi kažu da su tu slabe pumpe i da je protok slab, te da to treba zameniti. Sa druge strane su nezainteresovani da to reše da li zbog toga što im je trošak ili šta već, ja ne znam. Stalno sam im prilikom reklamacija sugerisao da u stanu imam bebu od godinu dana i osam meseci – priča nam Branimir.

Branimir navodi da ga iz „Gradske toplane“ ne upućuju kome da se obrati, već mu kažu da se javi upravniku zgrade koji ih onda pozove da izađu na teren i da je to sve.

Ekipe izađu na teren i tako u krug

Ekipe „Gradske toplane“ uredno izađu na teren i na svaku moju reklamaciju, utvrde stanje i na tome se završi, ističe ovaj Zrenjaninac i dodaje da problem do sada nijednom nije otklonjen.

Poslednja intervencija bila je u utorak ujutru, ali kada se Branimir vratio sa posla tog dana u popodnevnim satima stan je i dalje bio hladan.

Foto:shutterstock; privatna arhiva

Kako kaže Branimir, ekipe su pokušale i da „ujednače“ grejanje u zgradi tako što bi isto smanjili ljudima na nižim spratovima, ali ni to nije dalo rezultate.

„Ja stvarno više ne znam šta da uradim, jedino što mogu je da ih tužim, ali to je opet meni veliki trošak i još je pitanje da li ću uspeti da ih dobijem i kada“, očajan je Branimir.

On kaže da bi se sa centralnog grejanja isključio, ali da ne može jer je trenutno grejna sezona u toku.

Foto:privatna arhiva

Plaća dva grejanja, a stan mu jedva zagrejan

Dok se Branimiru ne popravi grejanje, njemu trenutno jedino ostaje kao alternativa da koristi klimu i grejalice i da grejanje zapravo plaća dvostruko.

Naime, pored toga što mu naplaćuju grejanje koje zapravo ne dobija, već je primoran da plaća uvećane račune za struju da bi isti stan zagrejao.

Međutim, klima i grejalice nisu rešenje, tvrdi Branimir za „Novu“.

„Nije ni problem to što dodatno moram da plaćam grejanje na struju, već to što stan ne može da se zagreje na nivo kako treba. Još kada dođe minus, klima tada neće moći da radi, a već od sledeće nedelje ponovo najavljuju jako hladno vreme i ja stvarno ne znam šta ću da radim“, kaže nam Branimir koji nam pokazuje i brojne prepiske koje je imao sa „Gradskom toplanom“ u Zrenjaninu.

Foto:privatna arhiva

Krivili stare ventile, međutim nije ni to problem

Kako bi opravdali to što radijatori ne greju, Branimiru se majstori iz Toplane rekli da je problem u starim ventilima i da su radijatori prljavi.

„Kupio sam sve što su tražili, nove ventile, slavine, oduške za ispuštanje viška vazduha. Sve to me koštalo i naravno nije to“, kaže naš sagovornik.

Oglasila se „Gradska toplana“: Upravnik zgrade da obezbedi pristup našim ekipama stanovima u zgradi kako bi uradili „balansiranje“ 

Odgovor JKP „Gradska toplana“ iz Zrenjanina za „Novu“ prenosimo u celosti.

„JKP ‘Gradska toplana’ fakturiše isporučene količine toplotne energije na način propisan Odlukom o uslovima i načinu snabdevanja toplotnom energijom, Tarifnim sistemom za obračun instalisane toplotne snage i isporučene količine toplotne energije grada Zrenjanina kao i na osnovu Odluke o izmeni Metodologije utvrđivanja cena za instalisanu snagu i isporučenu količinu toplotne energije tarifnom kupcu sa uputstvom za raspodelu obračuna.

Količina isporučene toplotne energije se meri na mernom mestu br. 106 u toplotnoj podstanici na adresi Žitni trg broj 10, a raspodela među potrošačima vrši se na način propisan Metodologijom (po kvadraturi, instalisanoj snazi ili na osnovu individualnih merenja). Raspodela utrošene toplotne energije za gore pomenutu adresu se vrši po kvadraturi stanova.

Radnici JKP ‘Gradska toplana’ su više puta izlazili na teren, do stambenog objekta na adresi Žitni trg br. 12, i konstatovali da se problem nalazi na sekundarnoj instalaciji grejanja, odnosno da je potrebno uraditi balansiranje vertikale na kojoj se nalazi pomenuti stan. Stanovi koji se nalaze na nižim etažama se pregrevaju, tako da stan gospodina Kostića, s obzirom da je poslednji u nizu ostaje bez adekvatnog grejanja.

Dana 21.12.2021. radnici JKP ‘Gradska toplana’ i profesionalni upravnik su zajedno pokušali da pristupe stanovima na nižim etažama, kako bi izvršili pomenuto balansiranje vertikala, međutim, samo jednom stanu su uspeli da pristupe. Potrebno je obezbediti ulazak u sve stanove na toj vertikali kako bi se balansiranje izvršilo. Nakon što profesionalni upravnik obezbedi pristup svim stanovima na pomenutoj vertikali, radnici JKP ‘Gradska toplana’ će izaći do objekta i izvršiti pomenuto balansiranje.

S obzirom da je JKP ‘Gradska toplana’ predala dovoljne količine toplotne energije za pomenutu zgradu, a da se problem nalazi na sekundarnoj instalaciji grejanja, pomenuti potrošač je u obavezi plaćanja svog računa.

Prema članovima 10. i 14. Odluke o uslovima i načinu snabdevanja toplotnom energijom grada Zrenjanina, tarifni kupac je odgovoran za održavanje svoje sekundarne instalacije grejanja u tehnički i funkcionalno ispravnom stanju o svom trošku.

JKP ‘Gradska toplana’, prema gore navedenom, nije u obavezi da održava sekundarne instalacije s obzirom da pomenuta zgrada nema potpisan ugovor sa JKP ‘Gradska toplana’ o održavanju sekundarne instalacije tako da toplana nije u obavezi da izvrši pomenuto balansiranje, ali je svakako voljna da pomogne i reši problem pomenutom potrošaču.“

Inače, grejna sezona traje od 15. oktobra do 15. aprila.

Bonus video – Koliko smo preplatili grejanje

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare