Metro je najznačajniji beogradski projekat u našoj modernoj istoriji. To je toliko važan i veliki projekat da izaziva različite reakcije i to je normalno. Poručujem da sve što je izgrađeno i što će biti izgrađeno u Beogradu pripada svim građankama i građanima, izjavio je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.
On je na TV Hepi rekao da ne treba napadati projekat metroa, nego razmišljati o tome da postoje projekti koji su istorijski i koji su iznad politike.
Kako prenosi Beoinfo, Vesić je podsetio da su za projekat izgradnje metroa angažovane velike i priznate svetske institucije i kompanije.
„Da bismo došli do linije metroa, bilo je neophodno izvršiti brojanje saobraćaja, uraditi model javnog prevoza i master plan saobraćaja. Na tome su radili britanska kompanija WSP, Saobraćajni fakultet, francuska kompanija ‘Ežis’ i desetine međunarodnih stručnjaka, jer mi u Srbiji nemamo iskustva sa izgradnjom metroa. Nismo imali čak ni Zakon o metrou i gradskoj železnici. Na osnovu jasnih podataka došlo se do sadašnjih trasa metroa“, rekao je zamenik gradonačelnika.
On je rekao da su usvojene neke primedbe iznete u javnoj raspravi, ali je ukazao da je u raspravi o metrou bilo onih koji su davali primedbe iz najbolje namere, ali i onih koji su bili politički motivisani.
Najavio je da će metro početi da se gradi u novembru, bez obzira na hajku koju čine oni koji su mogli da izgrade metro, koji su obećavali, ali ništa nisu uradili.
„Ne kažem da su svi oni koji daju primedbe politički motivisani, jer među njima ima i ljudi koji imaju svoje stručne razloge, ali drugi stručnjaci su im pokazali da nisu u pravu. Međutim, ne mogu da ne primetim da postoji ista matrica napada na svaki gradski projekat. Beograd na vodi, fontana na Slaviji, Savski trg i spomenik Stefanu Nemanji ili Trg Republike, šema napada je ista“, rekao je Vesić.
On je naveo da će predsednici Rusije i Srbije Vladimir Putin i Aleksandar Vučić do kraja novembra potpisati memorandum o izgradnji BG voza u vrednosti 1,3 milijarde evra.
„To znači da će građani Lazarevca, Barajeva, Sopota i Mladenovca, koji su već povezani BG vozom, pošto će se raditi dupli koloseci, ići vozom na 10 do 12 minuta ‘u špicu’ i 45 minuta ‘van špica’. Istovremeno, radimo novu prugu koja povezuje Surčin, nacionalni stadion, centar Surčina, Aerodrom ‘Nikola Tesla’ i Obrenovac. Povezaćemo Beograd sa Pančevom“, rekao je Vesić.
On je istakao i da je suština da je Planom generalne regulacije šinskih sistema predložen integrisani sistem saobraćaja.
Bonus video: Rešenja za metro – gosti Zoran Bukvić i Miloš Vučković
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare