Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Odbornik Pokreta slobodnih građana (PSG) u Skupštini Beograda Aleksandar Radoičić izjavio je danas da će odbornička grupa "Ujedinjeni" zatražiti od Uprave kriminalističke policije da proveri poslovanje Gradsko-saobraćajnog preuzeća (GSP) "Beograd" u poslednjih 10 godina.

Radoičić je agenciji Beta kazao da se GSP, iako godišnje dobija subvencije od 250 miliona evra iz budžeta Grada Beograda, nalazi pred raspadom zbog izuzetno lošeg upravljanja menadžmenta i gradskih vlasti.

„Zahtevaćemo i da se ispita imovinsko stanje svih rukovodilaca GSP u poslednjih 10 godina, i način na koji su stekli fakultetske diplome, jer su oni zbog svoje nestručnosti i bahatosti najveći krivci za propast ovog preduzeća“, istakao je on.

Po rečima Radoičića, GSP se godinama devastira, u velikim je dugovima, vozni park je u lošem stanju, a bezbednost putnika upitna.

„GSP dobavljačima duguje oko sedam milijardi dinara, što predstavlja veliko opterećenje za funkcionisanje ovog preduzeća, ali i čitavog sistema grada Beograda. Neverovatno je da ovoliki dug postoji, uprkos ogromnim subvencijama koje iznose oko 250 miliona evra godišnje iz budžeta grada Beograda, što je novac svih građana. GSP je samo u poslednje tri godine u proseku godišnje beležio gubitak od oko 1,5 milijardi dinara“, naveo je odbornik.

Istakao je da je GSP-u potrebno 3.500 vozača, a sada ih ima svega 2.500.

„U ovom trenutku nedostaje oko 1.000 vozača. Samo prošle godine je ovo preduzeće napustilo njih 221. I ove godine trend odlaska vozača se nastavlja. U svakom od šest pogona GSP-a nedostaje 100-150 vozača. Zbog toga je rukovodstvo GSP-a smislilo da vozači rade po šest dana nedeljno, iako je to u suprotnosti sa Zakonom o radu, Zakonom o bezbednosti saobraćaja i Zakonom o tahografima“, objasnio je Radoičić.

Dodao je da je osnovna plata vozača, bez dodataka, 36.000 dinara, „što znači da vozači ne mogu da zarade više od 65.000 dinara“.

„A u kakvim se autobusima građani voze najbolje ilustruje podatak da su se samo u junu u jednom danu zapalila četri gradska autobusa, a nekoliko dana kasnije autobusu na liniji 83 su otkazale kočnice. Pukom srećom u ovim incidentima niko nije povređen. Postalo je normalno da u vozilima leti ne rade rashladni uređaji, a zimi grejanje“, rekao je odbornik.

Radoičić kaže da je situacija u GSP-u toliko alarmanta da je čak i sam gradonačelnik Aleksandar Šapić kritikovao svoje stranačke kolege iz Srpske napredne stranke koje su već dugi niz godina odgovorne za funkcionisanje ovog preduzeća.

„I Šapić je rekao da bi u ispitivanje poslovanja GSP-a trebalo da se uključi i Uprava kriminalističke policije, jer, kako je naveo, ‘tamo ima mnogo stvari koje treba istražiti'“, kazao je on.

Na pitanje Bete da li nedavna promena generalnog direktora može uticati da se stanje u GSP-u popravi, Radoičić je rekao da smena starog direktora Radiše Momčilovića i imenovanje novog direktora Zorana Šarca, nije dala nikave vidljive rezultate.

„Nažalost po građane, ni s novim direktorom nema ni kadrovskih, ni organizacionih, niti bilo kakvih drugih promena. Uzaludno je raditi stvari na isti način, a očekivati drugačiji rezultat. Beograđani i Beograd zaslužuju gradski prevoz kakav imaju sve moderne svetske metropole, a očigledno je da to ova vlast nije u stanju da ispuni“, ocenio je.

Po njegovim rečima, da bi se GSP spasio propasti, potrebno je da se što pre izabere profesionalan menadžment koji će napraviti stručnu analizu stanja, pregledati i obelodaniti sve ugovore i doneti planske mere delovanja.

„Samo na taj način može se krenuti u ozdravljenje GSP-a i ovo preduzeće spasiti od sigurne propasti“, zaključio je Aleksandar Radoičić.

BONUS VIDEO Pijani gsp autobus 89 se vozi NBGom

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar