Vozač GSP-a Zoran Stefanović Foto:N1

Vozač GSP-a Zoran Stefanović koji tvrdi da mu je nezakonito uručen otkaz, rekao je za N1 da je bivši direktor Radiša Momčilović iskoristio protest koji je on organizovao da ga udalji sa radnog mesta. "Nadam se da će novi direktor Zoran Šarac imati razumevanje, da će da poništi ovo rešenje, i da ću ja nastaviti svoj posao u pogonu Novi Beograd kao vozač. Ja volim to da radim. Meni je ovo preduzeće druga kuća, a nekome je krava muzara. Postavljaju se neodgovorni ljudi na vrlo odgovornim pozicijama. To ne valja", naglasio je Stefanović. Istakao je da ako ne naiđe na razumevanje, biti primoran da podnese tužbu protiv GSP-a Beograd.

Prema tvrdnjama Stefanovića, radnici koji nisu bili po volji rukovodstva su premeštani iz pogona u pogon, dodeljivani su im teži radni zadaci, i zastrašivani su otkazom.

Posle prvog protesta koji se je održao u Pionirskom parku smo dobili premeštaj svi mi koji smo govorili na tom protestu, iz pogona u pogon. To je bukvalno kazna. Kaznili su nas zato što smo izneli nešto što smo pričali neke stvari koje narod ne bi trebalo da zna. Kao da smo izneli neku tajnu. A ovo je javno preduzeće, ovde ne bi trebalo da ima tajni“, navodi Stefanović.

Podseća da građani odvajaju novac za funkcionisanje ovog gradskog preduzeća, i „tu ne mogu da budu tajne na osnovu kojih se oni pozivaju“.

„Nakon drugog protesta 14. jula ja sam trebao da se pojavim u saobraćajnom pogonu Kosmaj, gde sam bio prebačen sa Novog Beograda. Međutim, zbog protesta čiji sam bio organizator, nisam otuišao tamo. Zakasnio sam dva sata, došao sam oko devet sati, i onda su mi rekli da dođem sutra, pošto je ‘propao taj dan’. Međutim, istog dana u 15.05h stiže mi upozorenje sa merom udaljenja sa radnog mesta, što je protivzakonito“, objašnjava Stefanović.

Dodaje da bi prema zakonu poslodavac prvo morao njemu da pošalje upozorenje, i da radnik dobija pravo od osam dana da se oglasi o tom upozorenju. To traje šest meseci, i ako se ne ponovi prekršaj, to upozorenje zastareva.

„Međutim, oni su to sklopili jedno sa drugim. Nije isteklo ni mesec dana o tom prvom udaljenju sa radnog mesta, oni su meni uputili drugo rešenje o udaljenju. Deset dana nakon toga mi stiže i rešenje otkaza Ugovora o radu. navedeno je što sam se javno obratio sredstvima javnog informisanja, a nisam smeo to da uradim, dok mi direktor ne da saglasnost“, kaže on.

Kao razlog za otkaz navodi i navodno odavanje poslovne tajne u vezi sa tenderom za nabavku uniforme, za koju on takođe tvrdi da ne predstavlja poslovnu tajnu.

„DRI je 2018. godine pronašla mnoge nepravilnosti u javnom preduzeću, i taj izveštaj ima 182 stranice. Niko nije reagovao. Ima mnogo razloga da se pokrenu mnoge krivične i druge prijave“, kaže on.

Stefanović je optužio direktora Radišu Momčilovića, koji je u međuvrmenu smenjen, da mu je protest koji je on organizovao – poslužio kao povod za otkaz.

On je ponovio da se zahvaljujući iskustvu vozača u GSP-u dešava veoma mali broj saobraćajnih nezgoda i da veliki broj vozila izlazi neispravan na beogradske ulice.

„Svaki od direktora pogona dobija određena sredstva za kupovinu rezervnih delova, održavanje… I ukoliko se ta sredstva ne potroše, on ima od 20 do 30 odsto gore na platu… Ja sam jedinu pomoć dobio od Sindikata saveza ujedinjenih zaposlenih Beograd“, zaključio je Stefanović.

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar