Odredba da "vozilo kojim se obavlja taksi prevoz mora da bude bele boje", predviđena je Odlukom o taksi prevozu iz 2021, a primenjuje se od danas - 8. maja. Taksisti čija su vozila drugih boja rizikuju novčane kazne od 40.000, odnosno 80.000 dinara, u zavisnosti da li je reč o preduzetniku ili preduzeću.
Pre gotovo tri godine – u septembru 2021. godine – stupila su na snagu izmene Odluke o taksi prevozu.
Jedna od tih izmena odnosila se na boju taksi vozila koja od 8. maja 2024. na području Grada Beograda sme da bude isključivo – bela, piše N1.
Taksisti koji ipak nastave putnike da prevoze u automobilima drugih boja, rizikuju da plate kaznu od 40.000 dinara, ukoliko su registrovani kao preduzetnici. To je isti iznos kazne koji im preti za, na primer – neposedovanje klima uređaja u vozilu, što je propisano istom odlukom.
Ako je, pak, reč o preduzeću registrovanom za obavljanje taksi prevoza, tu su kazne duplo više, pa će ovaj prekršaj privredno društvo koštati 80.000 dinara.
Za ove prekršaje prekršajni nalog izdaje, kako se navodi u odluci – inspektor drumskog saobraćaja, odnosno komunalni milicionar.
Taksistima koji nisu imali bela vozila u ovom prelaznom periodu je preostalo samo da – ili kupe nova, sa ili bez državne subvencije, ili pak da postojeća – prefarbaju. Postoji i mogućnost prelepljivanja automobila posebnim folijama, što je, prema rečima jednog beogradskog auto-lakirera, upravo bio i najčešći izbor taksista u prestonici.
„Cena farbanja automobila kreće se od 600-700 evra, pa do 2.000 evra u zavisnosti od tipa automobila, njegove veličine, stanja u kojem se vozilo nalazi i – od toga kojom bojom se lakira. Najskuplja je boja ‘bela perla’“, kaže za N1 vlasnik jedne auto-lakirerske radnje.
Farbanje vozila traje četiri do pet dana, dok posao stavljanja specijalnih folija u beloj boji traje jedan dan.
„Postoji i mogućnost da se automobil prelepi specijalnim folijama u beloj boji i to može da košta od otprilike 500 evra do 1.000 evra, možda čak i nešto više od 1.000 evra. U tom slučaju unutrašnja boja auta ostaje originalna, a spolja je vozilo belo. Ta folija traje najmanje godinu-dve, dok najkvalitetnije folije mogu da traju i više od pet godina“, navodi sagovornik portala N1.
Taksisti se, dodaje – masovno odlučuju za folije.
„Folija je dobro rešenje za sve taksiste koji kasnije žele da prodaju svoj automobil. Poznato je da je beli automobil uvek jeftiniji. Tako da taksista kada bude hteo da proda automobil prelepljen folijom samo skine tu foliju koja ne ostavlja oštećenja na farbi i ponovo dobije automobil u fabričkoj boji, kakav je i bio pre lepljenja folija“, navodi on.
Putničko vozilo koje je namenjeno za obavljanje taksi prevoza mora da ispunjava uslove propisane zakonom i ovom odlukom i to, kako se navodi:
1. da je putničko vozilo u vlasništvu, odnosno lizingu privrednog društva ili preduzetnika;
2. da je registrovano za pet mesta za sedenje, uključujući i mesto za sedenje vozača i da ima najmanje dvoja vrata sa desne strane i upravljač na levoj strani;
3. da ima klima-uređaj;
4. da razmak osovina bude najmanje 2.550 mm, ili zapremine prtljažnog prostora najmanje 350 l;
5. da je bele boje i
6. da je bez oštećenja i čisto.
Ceo tekst Odluke o taksi prevozu Grada Beograda pročitajte ovde.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare