REM da ispita da li je TV Pink povezana s državom

Društvo 22. maj. 202111:21
Podeli:
Foto: Medija centar Beograd

Biro za društvena istraživanja (BIRODI) pozvao je danas Regulatornu agenciju za elektronske medije (REM) da istraži da li je način izveštavanja TV Pink o izvršnoj vlasti povezan sa postupanjem dodelom državnih podsticaja ili odlaganjem plaćanja poreskih dugovanja firmama u vlasništvu Željka Mitrovića, vlasnika Pinka.

U saopštenju te nevladine organizacije navodi se da devetogošnji monitorinzi BIRODI-a pokazuju da je TV Pink značajno promenila način izveštavanja izmedju izbornih kampanja 2012. i 2016. godine, a da bi analiza REM-a utvrdila da li poštuje Zakon o elektronskim medijima, koji je obavezuje da obezbedi „slobodno, istinito, objektivno, potpuno i blagovremeno informisanje“.

„Konkretno, da li vlasnik Pinka medijski uticaj ovog medija kod birača Srpske napredne stranke, koji je BIRODI više puta utvrdio istraživanjem publike, koristi da za sebe obezbedi posebne pogodnosti po pitanju ispunjavanja zakonskih obaveza kod državnih organa, a za kontra uslugu nudi izveštavanje Pinka u interesu izvršne vlasti i vladajuće stranke“, piše u saopštenju.

BIRODI navodi da njihove analize ukazuju da postupanje državnih organa prema Pinku i firmama u Mitrovićevom vlasništvu govore da postoji rizična situacija koju treba istražiti „u cilju zaštite interesa javnosti u oblasti elektronskih medija“.

Centar za istraživačko novinarstvo (CINS) je tokom ove nedelje objavio da je firmama Željka Mitrovića odloženo plaćanje poreskog duga od oko 35,6 miliona dinara, u da im je iz Poreske uprave saopšteno da su uslovi tog reprograma tajna.

Mitrović je nakon toga na društvenim mrežama objavio da je reč o „mrtvim“ kompanijama, koje ne posluju više od deset godina, kao i da te obaveze izmiruje jer ne želi da ostavi „nijednu finansijsku mrlju u poslovnoj istoriji“.

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar