Na elektronsku adresu mnogih građana Srbije ovih dana ponovo stižu lažne poruke, koje navodno šalje preduzeće Pošta Srbije.
Nasumično odabranim primaocima uigrani prevaranti šalju e-poštu, gde im saopštavaju da treba da plate carinu za paket koji im je stigao, prenose Večernje novosti.
Uprkos čestim upozorenjima Pošte Srbije da je zloupotrebljeno ime ovog javnog preduzeća, da se ne otvara i ne odgovara na ove poruke, neko se uvek „upeca“.
Pre nekoliko nedelja na ovakvu e-poštu naseo je Beograđanin koji je u tom momentu zaista očekivao paket, podsećaju Novosti. Nesmotrenošću je ostao bez oko 300.000 dinara koji su mu skinuti sa računa.
Kreatori ovih poruka i prevara verovatno i računaju na to da će u svakom krugu ove e-pošte koja kruži, neko „pasti“. Problem je što ih dosad, očigledno niko nije detektovao, niti kaznio.
„Dragi kupac, vaš paket nije mogao biti isporučen jer nije plaćena carina od 30,45 din“, stoji u tom elektronskom pismu i još: „Podsećanja radi, ’Pošta Srbije’ vas obaveštava da vaša pošiljka broj RS1950317-0935 još uvek čeka vaše uputstvo. Molimo da potvrdite uplatu troškova dostave – 30,45 dinara i slanje paketa“, piše u e-pošti.
Nakon toga sledi gde treba da se klikne da bi se potvrdila navodna isporuka paketa. Čak stoji i obaveštenje da se pozivanjem kontakt centra može saznati sve o uslugama preduzeća, cenama, radnom vremenu pošte, praćenju pošiljaka i adresnom kodu.
Ostavljen je i broj kontakt-centra Pošte Srbije (0700 100 300), koji i jeste u upotrebi, samo što oni koji nasednu verovatno ni ne posumnjaju i ne provere, odnosno ne okrenu zaista navedeni broj telefona.