O napadu tabloida na Šolaka: Pritisak da odustane od medija

Društvo 25. feb. 202120:13
Podeli:
Dragan Šolak Foto: United Group

Dok Evropski parlament zahteva da se reše slučajevi Jovanjica, Krušik i Telekom, dok javnost čeka da sazna ko je iz vrha države pomagao klanu Belivuka, provladin tabloid, kao glavnu priču, u negativnom kontekstu predstavlja one koji su suvlasnici nezavisnih medija.

Naime, na naslovnici Kurira, i u centralnom tekstu sa naslovom „Pljačka pod plaštom demokratije borbe za slobodu medija“ prebrojava se imovina Dragana Šolaka, manjinskog vlasnika United Grupe u okviru koje posluje i N1.

Novinarka Vesna Mališić kaže da se ovakvim, naizgled bombastičnim tekstovima zapravo prikriva istinska korupcija u kojoj učestvuje i vlast, ali je tekst i pritisak na suvlasnike da odustanu od podrške nezavisnim medijima.

„Šolak je očigledno izabran kao čovek koji je kriv zato što je bogat, zato što podržava jedan nezavisni mediji i zato mu se, u maniru, objavljuju laži i poluistine sa ciljem da se denuncira njegov poslovni i lični integritet“, navodi Mališićeva.

I nije ovo prvi put. Fotografija Dragana Šolaka u četiri tabloida od decembra 2019. godine do decembra 2020. godine pojavila se 170 puta.

Novinar Ljubodrag Stojanović ocenjuje da se Šolaka niko ni setio ne bi da ga ne povezuju sa televizijom N1.

„Ovde se zapravo radi o pokušaju da se na sve moguće načine, pa i ovaj, suzi prostor za slobodne medije koji su još ostali i da se napravi ambijent u kom će sve što daje informacije da bude Pink ili nešto što liči na Pink ili da se napravi nešto još gore“, ocenjuje.

Nisu samo pritisak, već i targetiranje

Nisu ovakvi tekstovi samo pritisak na suvlasnike nezavisnih medija, već i targetiranje, to su naime zapazili i oni koji su komentarisali Kurirov tekst:

„Biće ovo kriminalcima lep putokaz gde da traže pare“.

„Dobro. Bogat je veoma. I?“

„Nešto tu smrdi, zašto ga ne uhapsite!?“

„Ala ti je dobar njuh.Razmisli zašto? Kad bi imali dokaze, već bi ga uhapsili“

„Pustili priču, prvo da bi ga ocrnili, usput ga ucenjuju, ako ne prođe uhapsiće ga“.

„Posle će tebi i svima da smanje plate i penzije, poskupeće struja, gorivo, gradski prevoz i ostalo, da bi platili odštetu za neosnovano provedeno u zatvoru“.

Podsetimo, upravo zbog ovakvih i sličnih tekstova, nedavno je United Grupa saopštila da je Okružni sud u Cirihu doneo prvostepenu presudu kojom je nepobitno utvrđeno da je došlo do povrede prava ličnosti Dragana Šolaka od strane televizija Pink i Studio B i tabloida Informer. On je tada najavio da će pokrenuti tužbe i protiv ostalih medija koji su u međuvremenu iznosili različite neistine o njemu i dovodili javnost u zabludu, obmanjujući građane Srbije potpunim izmišljotinama.

U međuvremenu, Savet Regulatornog tela za elektronske medije doneo je odluku da u redovan nadzor stavi televizije N1, Nova S i Al Džazira, iako nema jurisdikciju nad tim televizijama.

Državna kompanija Telekom u tajnosti sklapa ugovor sa Telenorom u kom navode planove kako bi se stavila tačka na poslovanje United Media kao i SBB-a u Srbiji.

I podsetimo, kada je u jeku epidemije i borbe sa koronavirusom United Grupa, čiji je Dragan Šolak suvlasik, a u okrviru koje posluje i N1, državi Srbiji donirala medicinsku opremu i novac u vrednosti od milion evra, građani Srbije u većini medija nisu mogli da čuju vest o donaciji, a prećutkivali su je i državni funkcioneri.

Komentari

Vaš komentar