Deo bloka koji se nalazi u blizini pijace Zeleni venac u Beogradu mogao bi da bude rekonstruisan, sa većim brojem komercijalnih sadržaja u budućnosti. Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove oglasio je rani javni uvid povodom izrada plana detaljne regulacije za deo bloka između Brankove ulice, Zelenog venca, ulica Kraljice Natalije i Jug Bogdanove. Površina obuhvaćena planom iznosi oko 0,56 hektara. Novo rešenje, kako piše Nova ekonomija, predviđa 3.800 kvadrata komercijalnih sadržaja, dok su oni sada na površini od 1.200 kvadrata.
Deo bloka je trenutno izgrađen objektima srednjeg do lošeg boniteta, u kojima su smešteni komercijalni i trgovački sadržaji (trgovina DM, prodajni lokali, McDonalds), navodi Nova ekonomija.
Oko objekata je u prethodnom periodu izgrađen čitav niz manjih objekata tipa kiosk, koji svojim izgledom „nisu primereni centralnoj gradskoj lokaciji“, piše u Planu.
Najveći deo lokacije namenjen je pešačkim komunikacijama i površinama. Platoi, stepenice i prolazi su, kako piše, „relativno lošeg boniteta“ i neophodno ih rekonstruisati, poboljšati njihovu bezbednost i vizuelni i estetski izgled.
Plan se radi sa ciljem da se podigne nivo atraktivnosti područja, uklone „neadekvatni sadržaji neprimereni centralnoj gradskoj lokaciji“, unapredi organizacija prostora, posebno u delu javnih saobraćajnih i pešačkih površina.
Saobraćajne površine i komercijalni sadržaji
Prema planiranom rešenju predviđeno je 3.800 kvadrata komercijalnih sadržaja (postojeći kapacitet komercijalnih sadržaja je 1.200 metara kvadratnih).
Predlaže se da maksimalna spratnost novih objekata bude do P+2 (prizemlje i dva sprata).
„Dogradnju i rekonstrukciju postojećih ili izgradnju novih objekata, treba planirati u skladu sa statičkim mogućnostima objekat, pozicijom i dimenzijama pešačkih komunikacija“, piše u Planu.
Sve ulice koje su obuhvaćene ovim planom i koje su od značaja za pristup području zadržaće se u postojećem stanju, a kako piše u Planu, neće biti promena u geometrijskim karakteristikama i elementima poprečnog profila.
S obzirom na atraktivnost sadržaja, intenzitet pešačkih kretanja će i na dalje biti veoma veliki, pa je sa tim u vezi planirano zadržavanje svih postojećih pešačkih površina, prolaza i komunikacija kako bi se ostvarila što veća prohodnost i dostupnost sadržajima.
U planu piše da će autobuski podsistem ostati dominantan u sistemu javnog prevoza putnika za dostupnost ovog prostora.
Parkiranje vozila će se obavljati na definisanim parking površinama u okviru restriktivnog zonskog režima parkiranja, i na vanuličnim kapacitetima u okviru gravitacione zone prostora.
Rani javni uvid obavljaće se do 6. decembra.
Bonus video: Vozači GSP-a rade 6 dana nedeljno, ko odbije bude kažnjen
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: