Misterija: Zašto beogradski metro kreće iz Makiša

Društvo 01. jan. 202116:46 > 16:48
Podeli:

Plan detaljne regulacije Makiškog polja je usvojen, a palo je i najnovije obećanje o tome kada će početi izgradnja prve linije metroa - sledeće godine. Osim što je u pitanju obećanje koje se krši i ponovo daje već 70 godina, nepoverenje izaziva i činjenica što je, u gradu koji ima ogroman problem sa saobraćajem, predviđeno da prva linija metroa pođe ni manje ni više nego sa livade. Teško je za to naći drugo objašnjenje osim interesa investitora i ljudi njima biliskih.

Skupština grada Beograda u ponedeljak je usvojila Plan detaljne regulacije Makiškog polja.

Protesti nezadovoljnih građana koji su ukazivali na preskakanje koraka i kršenja brojnih procedura, kao i glas javnosti koja sva vreme upozorava na to koliko je ova odluka opasna i štetna po građane Beograda i šire, nisu uticali na odluke gradskih čelnika.

Usvajanjem ovog plana ne samo što je dato zeleno svetlo za izgradnju stambenog kompleksa na području najznačajnijeg vodozahvata u Srbiji, već i za izgradnju prve linije metroa.

Povezane vesti:

Kako je zamenik gradonačelnika Goran Vesić sam rekao – usvajanje Plana detaljne regulacije za Makiško polje znači da Beograd dobija metro.​ Tačnije omogućava da Grad Beograd do kraja sledeće godine izda građevinsku dozvolu za izgradnju depoa, a ujedno i za početak izgradnje metroa u prestonici.​

„Tu vest čekamo 50 godina, tačnije 4. decembra 1971. godine prvi put je Beogradu obećan metro. Za ovih 50 godina Beograd se nije pomakao dalje od ideje. Sledeće godine počinje izgradnja metroa, koji će biti završen 2028. godine“, precizirao je Vesić.​

U toj dugoj istoriji planiranja, sve do 2016. godine nije se pominjala ideja po kojoj bi prva linija metroa trebalo da kreće od livade, tačnije Makiškog polja.

Nakon što je početkom ove godine bio omogućen javni uvid u plan detaljne razrade za prvu fazu prve linije metroa, stručni portal Beobild ga je nazvao najkontroverznijih u decenijama dugom procesu planiranja Beograda,

Najveći problem je, kako je istaknuto, u prioritetnoj prvoj liniji.

Prva linija koja bi se gradila od Makiša do Ade Huje i kasnije Mirjeva, na gotovo polovini trase prolazi kroz neurbanizovana područja ili samo po obodima naselja male gustine, navodi se u analizi.

Komentarišući planiranu trasu metroa, arhitekta Dragoljub Bakić rekao je za N1 rekao da je glavna okosnica svih ranijih planova metro bila tzv. grebenska trasa, na kojoj ima 19 fakulteta i srednjih škola, 50 hotela – 2,5 puta više korisnika nego ovde gde se sad predlaže.

On je napomenuo da je u pitanju projekat koji ne rešava saobraćajni problem, već je njegov cilj verovatno da poveća cenu nekretnina, pre svega Beogradu na vodi, jer je predviđeno da se u njemu, na Savskom trgu trebalo da se seku linije metroa.

Sličnog je mišljenja i Marina Lipovac Tanasković, diplomirani inženjer saobraćaja.

“Saobraćajne potrebe svih stanovnika koji žive u naseljima Rakovica 2, Vidikovac,  Petlovo brdo, Labudovo brdo, Cerak su zanemarene zarad nečega što će biti ukoliko se izgradi”, rekla je nedavno Lipovac Tanasković za Nova.rs.

Povezane vesti:

“To će povećati cenu kvadrata budućeg naselja i onda se postavlja pitanje zašto vlast ne radi u interesu građana već konstantno radi u interesu investitora, odnosno investitorskog urbanizma”, rekla je ona.

Dejan Jovanović iz inicijative “Bitka za Košutnjak”, koji je bio organizator protesta protiv usvajanja plana, smatra da iza namere da se gradi na Makiškom polju stoji mala interesna grupa.

“Imam utisak da su ovde neki tajkuni, u sprezi sa nekim političarima, postali neka vrsta duboke države. Nisam siguran da li država ima snage da se odbrani ovde. Ovo što je sigurno – građani su u jednoj koloni, u drugoj koloni su tajkuni, možda njih desetak i političari, njihovi poltroni i to je sve”, rekao je on za Nova.rs.

Jovanović nikog nije imenovao, a za sada se kao potencijalni investitor za gradnju na Makiškom polju u javnosti pominjao Bogoljub Kairić i “BK grupa” iz koje je saopšteno da su joj još 2010. godine urbanisti predložili lokaciju “Makiško polje” za izgradnju “Tesla grada”.

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

 

Komentari

Vaš komentar