GRADSKI PREVOZ NEDOSTUPAN OSOBAMA SA INV
Foto: Slavica Panić/ Nova.rs

Iako je obaveza pružaoca isluge javnog prevoza u Užicu, da ima pristupne rampe u delu autobusa, još od potpisivanja prethodnog ugovora 2015. godine, to se nije desilo do danjašnjeg dana. Takvi autobusi su bili obaveza i po novom ugovoru o javno privatnom partnerstvu, potpisanim 4. januara ove godine i to na rok od čak 25 godina sa istim prevoznikom. Prema informacijama koje smo dobili u "Bečejprevozu", prvi niskopodni autobusi, kojim će konačno moći da se prevoze i lica ograničene sposobnosti kretanja, u javni saobraćaj biće uključena od ponedeljka 16. maja. To će biti i prvi autobusi koji ispunjavaju uslov klimatizacije, što je takođe bio uslov starog ali i novog ugovora.

Osobe sa invaliditetom koje za kretanje koriste invalidska kolica, u Užicu ne mogu da koriste javni prevoz jer autobusi nemaju pristupne rampe. Tu su i majke sa kolicima ali i starija lica. Na ovaj problem reagovalo je i udruženje građana „Sloga“ Užice.

GRADSKI PREVOZ NEDOSTUPAN OSOBAMA SA INV
Tatjana Aleksić Foto: Slavica Panić/ Nova.rs

„Osobe sa invaliditetom u 21.veku ne mogu da koriste javni prevoz, to je nedopustivo. Način da odu autobusom do Sevojna, desetak kilometara, moraju da pozovu ‘Bečejprevoz’ dva sata ranije, onda dolaze na autobusku stanicu gde oni sa priručnim rampama unose kao džakove kupusa. Osoba sa invaliditetom, zbog autobusa ima ograničenu slobodu kretanja, što je u ovom vremenu teško i zamisliti. Ja sam sa direktorom Bečejprevoza razgovarala polovinom februara i tada je rekao da će za dva meseca stići niskopodni autobusi, ali to se još nije desilo“, rekla je za Nova.rs iz Udruženja građana „Sloga“, Tatjana Aleksić zadužena za socijalna pitanja.

Da je postojala obaveza pružaoca usluge „Bečejprevoza“ da obezbedi niskopodne autobuse po starom ali i po novom ugovoru, potvrdili su nam i iz JP „Užice razvoj“. To se nije dogodilo još od 2015. godine od kada ovo preduzeće vrši javni saobraćaj u Užicu.

GRADSKI PREVOZ NEDOSTUPAN OSOBAMA SA INV
Foto: Slavica Panić/ Nova.rs

„Koncept novog modela bio je baziran na tome da se u sistemu javno masovnog prevoza uvedu vozila koja kao pogonsko gorivo koriste gas. Prema aktuelnom modelu ugovoru oni za to imaju rok od dve godine. U ugovoru takođe piše da su u obavezi da obezbede deset niskopodnih autobusa ali tu nije definisan pripremni period, kao i obaveza da autobusi budu klimatizovani. Nama su se javljali građani sa pritužbama, pogotovo u letnjem periodu, jer nije bilo klime u autousima a čak je bilo i hermetički zatvorenih vozila, gde se ni prozor nije mogao otvoriti, pa ni osoblje nije moglo da funkcioniše. Autobusa sa pristupnim rampama do sada nije bilo, na šta su se građani takođe žalili“, kažu za Nova.rs iz JP „Užice razvoj“.

Iz ovog preduzeća kažu da su se nedostaci i neispunjavanje ugovora prevoznika tolerisali zbog niske cene, i da je to bio primaran razlog. Da prevoznik nije u potpunosti poštovao ugovor koji je potpisan 2015. na pet godina, nije bio razlog da lokalna samouprava sa prevoznikom potpiše novi ugovor, i to o javno privatnom partnerstvu, na čak 25 godina i to po daleko boljim uslovima za prevoznika. Cena je veća za čak 40 miliona dinara na godišnjem nivou ali je prevoznik pride dobio i besplatno korišćenje autobuske stanice koja je u vlasništvu građana Užica a čiji zakup je po prethodnom ugovoru prevoznik plaćao 2,8 miliona dinara mesečno.

BONUS VIDEO Saobraćajna policija usmerava vozila u žutu traku na Brankovom mostu

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar