Uskoro bi trebalo bi da bude završena i otvorena deonica autoputa od Preljine do Pakovraća koja će skratiti putovanje obilaznicom oko Čačka za oko trideset minuta. Međutim, ne raduju se svi tome. Pojedini trgovci i ugostitelji su u strahu da će ostati bez posla, kao što je to bio slučaj sa mestima duž Ibarske magistrale nakon otvaranja auto-puta Miloš Veliki.
Obilaznicom oko Čačka dnevno prođe preko 20.000 vozila. Zbog toga su na toj deonici otvorene brojne pumpe, trgovine, ali i pečenjare. Samo u Čačku ih ima preko 200 i postale su brend grada na Moravi. Zbog toga, kažu pečenjari, ne plaše se za goste i nakon otvaranja auto-puta.
„Što se tiče našeg kvaliteta i usluge ne bojimo se ničega. Imamo naše ustaljene mušterije koje će nastaviti da dolaze i dalje. Po tome je Čačak postao poznat, svako ko želi dobro pečenje dolaziće i dalje. I silazak sa auto-puta je blizu tako da se ne bojimo“, kaže Zaga Jovašević, ugostitelj.
Slično razmišlja i Miloš Trifunović koji je pre desetak godina napustio državni posao i otvorio radnju i ugostiteljski objekat.
„Svakako da će otvaranje auto-puta odneti jedan deo mušterija, ali mnogo toga će i doneti. Sada su ogromne gužve što stvara velike probleme i u našem radu, stvara teškoće stanovništvu, ne možete lako da se uključite, nije bezbedno. Mislim da će mnogo više uticati otvaranje Moravskog koridora, kako na Prejlinu tako i na Mrčajevce, ali nećemo doživeti sudbinu Ibarske magistrale, jer je Preljina živa, kao i čačanska obilaznica“, stava je Trifunović.
Kroz Preljinu prođe čak 40.000 vozila. Auto-put olakšaće život meštanima, a ugostitelje će naterati da podignu nivo usluge, smatra prvi čovek ove varošice, dr Aleksandar Radojević.
„Oni koji su kvalitetni mislim da će opstati, jer kvalitetne ljude neko iz Beograda ili Novog Sada dolazi da poseti ciljano. Svakako, oni koji su nižeg ranga će propadati, kao što su propali neki na Ibarskoj magistrali od Rudnika do Beograda“, navodi Radojević.
Sreten Belošević iz Foruma privrednika kaže da će otvaranjem auto-puta posebno će biti ugroženi ugostiteljski objekti, pumpe, vulkanizerske radnje, male trgovine, a koliko će tačno ljudi ostati bez posla teško je reći u ovom trenutku.
„Sa druge strane auto-put je jako važan i doneće nove investicije, a cela sadašnja obilaznica doprineće novim mogućnostima razvoja, jer će se rasteriti sadašanje saobraćajne gužve. Sada vam od Preljine do Pakovraća treba oko 30-40 minuta skoro svaki dan, i postalo je nepodnošljivo. Kada se otvori auto-pu savetovao bih lokalnoj vlasti da radi na razvoju obilaznice, da ona dobije još dve trake kao što je predviđeno, da postane brza saobraćajnica, što bi svakako uticalo da ljudi silaze sa auto-puta i da deo novca ostave u Čačku“, savetuje privrednik Sreten Belošević.
Da bi turisti silazili sa auto-puta osim dobre usluge moraju se ponuditi i drugi sadržaji, a tu je glavna uloga grada, smatraju u Privrednoj komori, zbog čega se i uređuje Ovčarsko-kablarska klisura.
„Čačak je već krenuo u uređenje jezera, a to će pratiti razvoj nekih novih sadržaja. Studijom izvodljivosti auto-puta je predviđeno da će se broj dolazaka turista povećati oko 10 procenata, da će se otvoriti oko 10.000 novih radnih mesta. Naravno, ostaje na svima da rade na podizanju kvaliteta usluge i na marketingu“, naveo je Zvonko Tufegdžić iz Privredne komore Srbije.
A ta studija predviđa da će se novi poslovi umesto obilaznice razvijati u Atomskoj i Ovčar Banji, gde bi sa auto-putem trebalo da dođu i novi investitori.
BONUS VIDEO: Gužva na autoputu
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare