Plaćanje karticom omiljeni je način plaćanja za veliki broj građana, prvenstveno jer nikada ne moraju da brinu da li u novčaniku imaju dovoljno keša - ovaj mali, ali moćni komad plastike čuva sav novac na jednom mestu. Upravo tu, međutim, može da bude i problem, jer banka može da blokira račun korisnika, ukoliko posumnja da se nešto sumnjivo dešava ili bi moglo da dođe do zloupotrebe. Upravo to se desilo Milošu.
Miloš L. uživao je letos na plaži, kada mu je od banke stigao SMS kojim je obavešten da mora da ažurira podatke.
“Nije me iznenadilo to, jer sam malo pre toga promenio ličnu kartu, stara mi je istekla, pa mi je ovo obaveštenje od banke bilo očekivano i smisleno”.
Miloš je poslao svoje podatke mejlom i nastavio da uživa u odmoru, ali mu je nekoliko dana po povratku u Beograd stiglo vrlo neprijatno iznenađenje – još jedan SMS, ali daleko drugačije sadržine.
“Vaš račun je blokiran”, glasila je poruka od banke.
“Tada sam se baš uspaničio, nije mi bilo jasno šta je problem. Ispostavilo se da onaj mejl sa novim podacima kao da nisam poslao, banka to nije uzela u obzir. Ne znam zbog čega – da li inače ne priznaju takve stvari mejlom ili im je samo moj promakao”, priča naš sagovornik.
Njegov problem ubrzo je rešen, dovoljan je bio jedan video-poziv sa bankarkom, ali bez obzira na to, ova situacija je za Miloša bila stresna.
A pored ove situacije, banka iz još nekih razloga može da blokira račun korisnika.
Prema rečima bankara i finansijskog stručnjaka Vladimira Vasića, banka će račun svog klijenta blokirati zarad njegove bezbednosti, ukoliko uoči neke “sumnjive” aktivnosti.
“Istekla lična karta je jedan od osnovnih razloga zbog kojih banka blokira račun. Međutim, banka procenjuje da li postoji zloupotreba kartice, pa ako smatra da postoji, onda blokira. Recimo, meni se desilo da sam poslednjeg dana boravka u inostranstvu koristio karticu i onda u Srbiji čim sam sleteo, i tada mi je banka blokirala karticu jer im je bilo sumnjivo što se u tako kratkom periodu kartica koristila u dve države”, priča Vasić.
Takođe, problem može da bude i prečesto korišćenje kartice, odnosno previše transakcija u jednom danu.
“Opet mi se desilo da mi blokiraju karticu kada sam otišao na putovanje bez gotovine, pa sam u jednom danu provukao karticu 20 puta. Međutim, to je sve definisano u ugovoru sa bankom – koliko puta dnevno kartica sme da se koristi, koliki može da bude maksimalni iznos transfera… A banka na sve to reaguje, na sumnjive transakcije, onlajn kupovine i slično”, priča nam Vasić.
Ovi problemi, doduše, mogu brzo da se reše.
“To može da se reši preko telefona. Banka ima neka kontrolna pitanja, kako bi bila sigurna da ste to zaista vi, a ne neko drugi. Recimo, mogu da vas pitaju za ime oca ili neki drugi lični podatak”, zaključuje Vasić.
BONUS VIDEO Nacrt Zakona o ograničenju kamata spreman – jesu li banke i dužnici?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare