Foto: Nova.rs/Video

U izradi predloga Generalno urbanističkog plana za Novi Sad urađene su dve nezavisne studije koje su pokazale i dokazale da neće biti nikavog štetnog uticaja, kaže u razgovoru za NS Uživo Dušan Miladinović, direktor "Urbanizma".

Miladinović ističe da negativni komentari i kritike koje se tiču priobalja Kameničke ade i brodogradilišta upućuju bez ikakvih prethodnih analiza i studija, piše NSuživo.

„Uvek jedno te isto, bez obzira koliko smo puta pokazali i dokazali kroz čak dve nezavisne studije da nema nikakvog štetnog uticaja. Jednu od studija je radila ‘Vojvodina projekt’ i još četiri profesora Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sada čija je upravo struka u oblasti odbrane od poplava visokih i podzemnih voda. Te dve nezavisne studije dokazale su da ne postoji nikakava opasnost od plavljenja Novog Sada. Zbog toga što smo preuzeli planske dokumentacije iz ranijeg perioda i GUP i regulacionih planova veslačka staza služi kao jedan deo koji će služiti za stabilizaciju podzemnih voda na Telepu, ali neće dopuštati ni da padnu previše te podzemne vode i na taj način neće doći do isušivanja tla“.

„Građani treba da znaju i da razumeju da veslačka staza nije samo za veslače i kajakaše. To je za sve građane Novog Sada, da svako može da ode sam, sa porodicom, decom da uzme bilo kakav čamac i da vesla po njoj i da uživaju u tome, Tlo nije betonirano, kako stalno neko želi da predstavi. Tlo će biti peskovito, betom nikad niko nije pomenuo ni jednom rečju, ni u studijama ni u planovima“, kaže Miladinović i najavljuje da je u planu da se radi nova plaža i ona je preuzeta i ranijih urbanističkih planova.

Još 2012. godine stručnjaci iz Beča, Krakova, Praga i Novog Sada analizirali su potencijal ovog dela priobalja i tada je sve bilo mnogo više urbanizovano, tvrdi on.

Tadašnja vlast, podseća on, organizovala je jednu radionicu zajedno sa Ahritektonskim fakultetom u Novom Sadu, gde su učestvovali još određeni grupe stručnjaka različitih profila iz Beča, Praga, Krakova i naravno Novog Sada i analizirali su potenciijal tog dela priobalja.

Novin Sad na vodi
Foto: N1

„To je bio deo brodogradilišta i Ribarskog ostrva kao i kasarne rečne flotile. Radili su ekonomsku analizu. Došlo se do zaključka da po tom tadašnjem planu sve je bilo preopterećeno urbanizaciojom i izgradnjom i ulicama i objekata i hotelskih kompleksa i pravili su delovanja u stvari ono što mi danas imamo predviđeno ovom GUP to je da se Kamenička ada briše sve te objekte i zadržava samo mali postotak objekata u svrhu kulture, obrazovanja i sporta. To je ukupno do pet odsto od ukupne površine može da bude izgrađeno, a naročito je dat akcenat na marini kao izrazito turištičkom i ekonomskom potencijalu“, izjavio je.

„Mi želimo da to bude turistički potencijal grada iopuštajući, gde građani mogu da dođu, a da ne potroše nijedan dinar i tu provedu ceo dan, da se šetaju, voze bicikl, što sada ne mogu. Ovo će doneti jako puno para, pa će onda moći da se srećđuje I sve ostale nedostaajseće stvari u gradu koje su nasleđen e od svih prethodnih decenija koje niko nikada nije rešavao“, poručio je i podsetio da je u poslednjih deset godina urađeno mnogo više nego u prethodnih ko zna koliko decenija.

Kako je istakao, ako negde nema direktnog ekonomskog dobitka, to ne znači da nije dobitak za građane i naglašava da park ne donosi direktan ekonomski dobitak nikome. On je, kaže, je trošak i ta parcela nije prodata, već je i uloženo da se izgradi park, ali zato će ukupno jedna mikrolokacija dobiti na vrednosti.

„Isto tako Kamenička ada koja je sada napadnuta neleganim objektima i nije dostupna svim građanima Novog Sada, biće dostupna kada se to sve dovede na nivo kako smo planirali ovim GUP-om. To znači da ima puno biciklističkih staza, 10- ak kilometara pešačkih staza, objekata za sport i kulturu koju zauzimaju vrlo malu površinu“, kaže Miladinović.

Što se tiče brodogradilišta, ono je iste namene kao što je bila i ostala i kasarna rečne flotile, objasnio je i dodao da. ako je i kasarna imala veliki ekonomski potencijal za Novi Sad, nije mu jasno kako ti kritičari ne vide da isti takav potencijal postoji i od brodogradilišta.

„Ako se bude realizovale neke od tih mogućnosti na GUP-u na sve to će investitor platiti komunalne doprinose, poreze i obala će konačno biti otvorena – za sve građane, što sada nije. Nikako da se ti kritičari dogovore sa sobom – jel im odgovara da to sve plati investor ili im ne odgovara? I još jednom podvlačim – Kamenička Ada ne gtreba da bude mnogo izgrađena kao što je bila. Mi želimo da Novi Sad ima veliku parkovsku površinu, preko 55 hektara koja će biti dostupna svima i gde svi mogu da uživaju u šetnji, sportu, biciklizmu“, poručio je urbanista.

BONUS VIDEO: Novi Sad na vodi

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar