Foto: Shutterstock

Iako je broj akcijskih ponuda u trgovinskim lancima povećan za pet do 10 odsto u odnosu na prošlu godinu, beleži se pad kupovine potrošača od 6,1 odsto. Kada se tome doda i to da 37 odsto potrošača kupuje isklјučivo na akcijama, dolazi se do zaklјučka da sami trgovinski lanci zaista ulaze u krizu profita, navodi se u odgovorima Privredna komore Srbije (PKS) koji su dostavljeni Novoj ekonomiji.

Načelno rast maloprodajnih cena u najvećoj meri potiče od visokih troškova proizvodnje, tj. visoke cene inputa u proizvodnji i niske ekonomija obima, navela je Tijana Maljković, ispred Udruženja za trgovinu PKS, prenosi Nova ekonomija.

PROČITAJTE JOŠ

„Sektor maloprodaje beleži značajan rast operativnih troškova poslovanja: povećanje troškova usluga proizvođača i uvoznika, distributera i naknada zarada za zaposlene (samo u ovoj godini od 30-39 odsto), logistike, energenata (prevashodno struje kao i gasa) koje konstantno rastu, zakupa objekata, povećanje troškova otplate kredita kod komercijalnih banaka“, rekla je ona.

Cene dobavlјača od početka godine porasle su za 20-40 odsto, a ukupni operativni troškovi trgovaca porasli su za 21 odsto u istom periodu.

„Prema podacima nadležnih institucija prosečna bruto marža kod najvećih maloprodajnih trgovinskih lanaca iznosi 14,6 odsto, a kod ostalih privrednih subjekata nema značajnijih razlika u pogledu prosečne bruto marže niti se povećavala od početka godine“, navodi Tijana Maljković.

BONUS VIDEO Još artikala po bolljoj ceni u još „zlatnije“ doba: Kupujete li na sniženju?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare