Sa ciljem da pomognu proizvođačima mleka koji su se našli na mukama zbog trenutne situacije na tržištu, dvojica programera osmislili su besplatnu veb-aplikaciju preko koje možete pronaći domaćinstva širom Srbije koja prodaju mleko ''na flašu''.
Ideja o kojoj piše sajt Priča sa dušom nastala je pre nekoliko godina, a realizacija tek nedavno nakon poduhvata koji su preko društvenih mreža pokrenuli programeri Aleksandar Džavrić i Miloš Jovanov, sa željom da pomognu porodici Mihailović iz okoline Vrbasa, kako bi njihovo gazdinstvo preživelo trenutnu situaciju na tržištu.
Kada je mlekara sa kojom sarađuju više godina prestala da otkupljuje njihovo mleko, a druge mlekare nisu htele ni da ponude cenu s obzirom na velike količine jeftinog mleka u prahu koje su stigle u Srbiju iz Evropske unije, ovaj dvojac je zajedno sa kolegama pokrenuo kampanju za direktnu kupovinu mleka na farmi.
Na hiljade ljudi je čulo za tu priču, a prodaja mleka kod porodice iz okoline Vrbasa je krenula dobro, izvan svih očekivanja.
Sada su otišli korak dalje i zajedno sa Miloševim saradnicima iz njegove firme Green friends napravili Mlekomap, besplatnu veb-aplikaciju preko koje možete pronaći domaćinstva širom Srbije koja prodaju mleko „na flašu“.
„Bezbroj puta sam video da ljudi ne znaju da komšija koji je udaljen nekoliko kuća od njih, proizvodi i prodaje mleko. Na ovaj način ćemo interaktivno svakome da pokažemo da ima proizvođača u njihovoj blizini“, kaže Aleksandar.
„Proizvođači i njihova muka sa prodajom mleka su razlog nastanka ove mape“.
Aleksandar kaže da se proizvođači mleka prijavljuju na više načina: putem mejla ili poruka na društvenim mrežama, kao i da sami mogu da dodaju svoje gazdinstvo na platformu.
Mapa predstavlja samo okvirne informacije koje proizvođači daju, a kada nađete svog prodavca potrebno je da ga pozovete i sve se dogovorite pre kupovine.
Kupac pregleda mapu kako bi video koja lokacija mu odgovara i da li prodavac u opisu navodi da li bi dostavio mleko na adresu ili ga samo prodaje kod kuće.
Nakon što odabere gazdinstvo koje mu odgovara, kupac zove proizvođača na broj telefona i dogovaraju se oko preuzimanja i cene.
“Za 24 časa od puštanja u rad imamo već 25 proizvođača na platformi, a očekujemo da će taj broj ubrzo doći do barem stotinak, kao i da ćemo bolje pokriti niški, zaječarski, pirotski i novopazarski deo Srbije“, rekao je Aleksandar, softverski inženjer koji radi u domaćoj IT firmi Quantox Technology i predaje na Quantox akademiji, a u slobodno vreme obilazi i promoviše sela i privredno nerazvijene opštine po Srbiji.
„Veoma sam ponosan i srećan kad uspem barem malo da pomognem nekome pri pronalasku posla ili opstanku proizvodnje. Volim svoju zemlju i odmalena gledam kako mnoge stvari oko mene propadaju, a ja ostajem nemi, tužni posmatrač. LinkedIn i ostale društvene mreže dale su mi tu moć da barem u nekim situacijama mogu da delimično ili u potpunosti rešim probleme svojih sugrađana, i to pre svega zahvaljujući empatiji koju gaje naši sugrađani, a gde ja poslužim samo kao veza između njih“, rekao je Aleksandar.
On je nedavno kupio parcelu nedaleko od Kragujevca, na kojoj je zasadio voće i gde planira izgradnju porodične kuće.
Sve informacije o domaćinstva širom Srbije koja prodaju mleko „na flašu“ nalaze se na veb-aplikaciji Mlekomap.
Stočari su krajem aprila prosipali mleko u Srbiji. Povod za to bio je što su mlekare otkazale kupovinu uz obrazloženje da ima viška mleka.
Jedan od njih Dragiljub Ćulibrk prosuo je oko tonu i po mleka u nepovrat i tako izgubio oko 80 hiljada dinara za samo tri dana. To je novac od kojeg žive tri porodoce on, njegov sin i unuk i zato razmišlja da proda sve krave jer više nema ni za njihovu prehranu.
BONUS VIDEO: Mlekomat u Kragujevcu