Saga sa uvećanim računima za struju na koje se građani u Srbiji poslednjih nekoliko meseci masovno žale se nastavlja. Ovoga puta u središtu priče je čitateljka našeg portala iz Kruševca, koja je odlučila da reklamira račun za koji kaže da je neralno visok. Prepiska sa EPS-om trajala je nekoliko dana.
Otkako su, dan nakon izbora, počeli da pristižu računi za struju po novoj, višoj tarifi, mnogi građani se žale na ogromne iznose koje će morati da plate, a koji su u pojedinim slučajevima i tri puta veći nego ranije. Na to se nadovezao i hakerski napad na Elektroprviredu Srbije, što je u sistemu napravilo totalnu pometnju.
Čitateljka našeg portala Marija J. iz Kruševca dobila je januarski račun u iznosu od 4.336 dinara. Ovaj račun bio bi i veći, da nije ostvarila popust zbog manje potrošnje u odnosu na isti period prošle godine.
Iako iznos pristiglog januarskog računa nije ekstremno velik, naša sagovornica tvrdi da je „prenaduvan“ iz prostog razloga jer u tom stanu povremeno boravi.
Marija je najpre na mejl [email protected] objasnila da joj je račun pokazuje nemoguću potrošnju i zatražila ponovno očitavanje računa. Prvi prigovor na adresu EPS-a poslala je 28. februara.
„Račun za januar 2024 za šifra kupca: XXXX, ED br: XXXXXx pokazuje nemoguću potrošnju za stan u kome se povremeno boravi. Molim vas da ponovite očitavanje i dostavite ispravljen račun“, navela je ona u svom zahtevu za reklamaciju.
Već dan kasnije, stigao joj je odgovor od EPS-a u kojem je obaveštavaju da je prigovor primljen.
„Zahvaljujemo Vam se na dostavljenoj elektronskoj pošti. Vaša reklamacija je zavedena pod brojem xxxxxx i prosleđena nadležnoj službi, na dalje rešavanje, od koje ćete dobiti odgovor u zakonom predviđenom roku“, naveli su.
Zakonski rok je ispoštovan, pa je tako za pet dana stigao odgovor, ali onaj koji je Mariju razbesneo.
„Fakturisanje računa za električnu energiju vrši se na osnovu podataka koje Snabdevaču dostavlja Operator distributivnog sistema Elektrodistribucija Srbije d.o.o. Beograd (u daljem tekstu Operator), u skladu sa važećom zakonskom regulativom. Shodno Vašem zahtevu i navedenom, dana 05.03.2024.. godine Operatoru je prosleđen zahtev za proveru očitanih stanja mernog mesta“ ,navodi se u odgovoru.
Dodali su da trenutno ne raspolažu traženim podacima i uputili Mariju na koje sve načine može potražiti svoja prava.
„Kako trenutno ne raspolažemo podacima na osnovu kojih bismo mogli da prihvatimo Vaš prigovor, isti se smatra odbijenim. Ukoliko se naknadnom kontrolom Operatora utvrdi da eventualno postoji osnov za korekciju podataka o istom ćemo Vas naknadno obavestiti i izvršićemo korekciju predmetnog računa. Obaveštavamo Vas da Vaša prava možete ostvariti i vansudskim putem. Listu tela za vansudsko rešavanje sporova možete pogledati na internet strani…“. zaključuje se u odogovoru.
S druge strana, naša čitateljka kaže da neraspolaganje podacima ne može da bude osnov za odbijanje.
„Podkapacitiranost unutar AD je problem firme, a ne problem kupaca. Obzirom da smo na tržištu, ne može se naplatiti uslugu snabdevanja električnom energijom, ako ista nije pružena. EPSovo postupanje u ovom slučaju nije u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača“, navela je ona.
Podsetimo, veliki broj građana dobio je ogromne račune za struju od EPS-a. Nekima brojila nisu ni očitana, pa su odjednom dobili više računa sa visokim iznosima.
Elektrodistribucija dodelila je, u oktobru 2023. godine, posao očitavanja brojila grupi ponuđača na čijem čelu se nalazi firma “Agencija za privremeno zapošljavanje Montop HRS d.o.o. Novi Sad”, čiji je vlasnik Marko Bosanac, kontroverzni biznismen i blizak prijatelj predsednika SNS, ministra odbrane i nekadašnjeg gradonačelnika Novog Sada Miloša Vučevića.
Posao očitavanja brojila dobile su i poznate kompanije za obezbeđenje, „Dobergard d.o.o.“ i „Sparta sekjuriti“, kojima su godinama dodeljivani veliki poslove od državnih institucija.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare