Institut za kardiovaskularne bolesti "Dedinje" je krajem prošle godine kupio limuzinu vrednu 36.200 evra od firme Auto Čačak, koja je ujedno bila i jedini ponuđač.
Tehničkom specifikacijom su određene detaljne specifikacije, koje se poklapaju sa Škodinim modelima, za koje je Auto Čačak i ovlašćeni distributer, piše Nova ekonomija.
Institut „Dedilje“ je zahtevao da vozilo bude limuzina crne metalik boje, da ima sedmostepeni menjač i Euro 6 motor, kao i pogon na sva četiri točka.
Takođe, uslovi su da zapremina motora bude 1,95 do dve hiljade kubika, a snaga 140-150 kw (190-203 konjskih snaga).
I veličina traženog vozila je precizno određena, jer je zahtevana dužina 4,85-4,9 metara, a međuosovinsko rastojanje 2,8-2,85 metara.
Tražena je i napredna oprema automobila, kao što su kožna sedišta i grejači za njih i na prednjoj i na zadnjoj klupi, aluminijumske felne 18“, senzori za kišu, virtuelni kokpit i farovi sa uređajem za pranje Matriks.
Insitut na pitanje Nove ekonomije za koje potrebe je automobil kupljen, odgovara da se „novo putničko vozilo nabavlja radi zamene postojećeg putničkog vozila koje Institut namerava da otuđi putem procedure prikupljanja ponuda u skladu sa Zakonom o javnoj svojini“.
„Institut će troškove nabavke novog vozila delimično nadoknaditi otuđenjem postojećeg putničkog vozila,“ piše u pisanom odgovoru portalu Nova ekonomija.
Ističu da je postojala i opcija zamene vozila (staro za novo) uz doplatu, ali da su se odlučili za opciju kupovine novog vozila i plaćanja pune cene jer smatraju da će kroz javnu prodaju dobiti bolju ponudu.
Naglašavaju i da je nabavka novog automobila predviđena godišnjim i finansijskim planom i odobrena od strane Upravnog odbora, kao i da je sprovedena u otvorenom postupku javne nabavke.
Međutim, specifikacije vozila koje je Instutut tražio su toliko precizne da je teško da bi bilo koja druga firma koja se bavi prodajom automobila mogla da ponudi svoja vozila. Naročito jer je jedan od uslova bio da ponuđač bude ovlašćeni prodavac automobila koji nudi i da poseduje četiri ovlašćena servisera na teritoriji Beograda.
Takođe, specifikacija je gotovo identična kao i specifikacija tendera koji su sprovele opštine Čajetina i Nova Varoš prošle godine, o kojima je Nova ekonomija pisala.
I tada je Auto Čačak, ovlašćeni distrubuter za Škodu, bio izabrani ponuđač. Opštine su limuzine platile po 34.000 evra.
Auto Čačak je u januaru ove godine dobio i posao nabavke vozila za potrebe sanitarne inspekcije Ministarstva zdravlja vredan 147.500 evra.
Krajem avgusta ova firma je kupila, kao jedini ponuđač, Beogradsku industrija piva, slada i bezalkoholnih pića (BIP) za 2,09 milijardi dinara.
Vlasnik Auto Čačka Milenko Kostić je bivši šef aktuelnog gradonačelnika Čačka iz redova SNS, Miluna Todorovića. Todorović je bio direktor Auto Čačka do izbora na funkciju gradonačelnika 2016. godine.
U junu 2019. Kostić je bio među zvanicama na proslavi rođendana provladinog tabloida Informer, kojoj su prisustvovali i premijerka Srbije Ana Brnabić, vlasnik TV Pink Željko Mitrović i kontroverzni biznismeni sa severa Kosova Zvonko Veselinović i Milan Radoičić, objavio je KRIK.
BONUS VIDEO: Kome na javnim konkursima ide najviše novca iz državne kase?
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare