Foto:Screenshot

Brojna pitanja o slučaju nesreće na naplatnoj rampi Doljevac, u kojoj je poginula Stanika Gligorijević, i zbog koje je osuđen Dejan Stanojević, nekadašnji vozač bivšeg direktora "Koridori Srbije" Zorana Babića, ostala su bez odgovora. Iako je Stanojević zbog nesreće osuđen pravosnažno na četiri i po godine zatvora, pomenuti slučaj obeležile su brojne nelogičnosti koje do danas nisu razjašnjene.

Ono što izaziva najveću misteriju definitno je činjenica da na snimku sa nadzornih kamera na naplatnoj rampi fali ključnih dva minuta, odnosno trenutak kada se udarac desio.

Još tokom istrage u javnost je procurela informacija da na snimku nesreće, koji su dostavili “Putevi Srbije”, nedostaju ključna dva minuta, koji bi trebalo da rasvetle čitavu nesreću. Nakon toga oglasio se i MUP koji je tvrdio da je dostavljeni snimak autentičan, kao i da se na njemu jasno vidi da Babić nije upravljao automobilom.

Naplatna rampa Doljevac, saobracajna nesreca
Saobraćajna nesreća Doljevac Foto:Nova.rs

Dodatnu zabunu uneo je lično predsednik republike Srbije Aleksandar Vučić koji je istakao da je video sporni snimak, ali da zbog uznemirujućeg sadržaja ne preporučuje porodici Stanike Gligorijević da ga pregleda. Ipak, iako je porodicu pozvao da im on lično pokaže snimak, to se do danas nije desilo.

Pročitajte još:

Babićeve povrede

Takođe, povrede koje je Zoran Babić zadobio u nesreći verovatno su najodgovornije za sumnje i spekulacije da je za volanom u trenutku sudara bio zapravo on. S obzirom na to da je zadobio prelom butne kosti, pojedinci su odmah počeli da tvrde da je takav prelom kosti mogao da zadobije samo od udarca u volan, a ne u prednje sedište, s obzirom na to da je prema zvaničnim izveštajima bio na zadnjem sedištu svoje službene “škode” gde je spavao.

Babić je u istrazi, a potom i na suđenju tvrdio da ga je probudilo naglo kočenje. Od siline udarca on je završio u prednjem delu “škode” i udario glavom u šoferšajbnu.

Izlazak iz olupine “škode”

Tokom istrage veliku pažnju izazvale su i tvrdnje brojnih svedoka o tome kako je Babić izašao iz smrskane škode. Prema zvaničnoj verziji, optuženi vozač je nakon sudara izašao kroz svoja vrata, a potom obišao automobil i otvorio suvozačeva, kroz koja je potom izvukao Babića.

Pojedinci su opet tvrdili da je Babić bio taj koji je izašao sa mesta vozača, a potom obilazio automobil, što su veštaci odbacili upravo zbog povreda njegove noge. Srđan Aleksić, koji je upravljao kolima u kojima je poginula Stanika Gligorijević, odbacio je pred sudom tvrdnje optuženog Babićevog vozača da je vidljivost na rampi bila smanjena usled magle, tvrdeći da je video kako izvlače krupnog čoveka sa vozačeve strane u maslinasto-zelenoj majici, ali nije mogao da precizira da li sa prednjeg ili zadnjeg sedišta.

Foto:Nemanja Jovanović

Aleksić je rekao i da se Dejan Stanojevićvić u sanitetu pojavio nakon 30-35 minuta od nesreće, da je imao mobilni u ruci i da je sa nekim razgovarao van vozila.

Vozač priveden sutradan

Osuđeni Stanojević nakon nesreće nije zadržan u policiji, već se vratio u Beograd. On je tek sutradan priveden na saslušanje u Osnovno tužilaštvo u Nišu, koje je potom tražilo da mu se odredi pritvor.

Pročitajte još:

Činjenica da je Stajanović u nesreći navodno zadobio samo lakše povrede, doprinela je sumnjama da on nije ni vozio automobil u vreme nesreće.

Bez odgovora na brojna pitanja

Babićev nekadašnji vozač je na suđenju delimično priznao odgovornost za ovo delo, rekavši da je „tačno da je brzo vozio, ali da je do udesa dovela poledica, klizav put i magla“. On je potvrdio da je tog dana vozio brzinom od 93 kilometara na sat, kako je i samo veštačenje naknadno utvrdilo, kao i da ju je smanjio prilikom približavanja naplatnoj rampi.

Ipak, Stanojević nije mogao da da odgovore na brojna pitanja odbrane, poput „zašto je vozio neprilagođenom brzinom“, „kako nije video dva vozila ispred sebe“ i slično.

Podsetimo, tragedija se desila 31. januara 2019. godine kada je optuženi Dejan Stanojević, upravljajući službenom “škodom”, udario u “opel astru” koja je bila u traci za naplatu putarine, nakon čega se ona odbila i zakucala u zadnji deo folksvagena koji je napuštao rampu.

Na licu mesta poginula je Gligorijevićeva, dok je pet osoba lakše i teže povređeno. Teške povrede zadobio je funkcioner SNS Babić, kao i Mirjana Aleksić (48), sestra nastradale Stanike.

BONUS video: Prevrnut kamion

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram