Maks Ferstapen, Luis Hamilton
Maks Ferstapen, Luis Hamilton; Foto: EPA-EFE/Ali Haider

Najbrži cirkus na svetu ponovo na programu, Ferari dominira

Nova sezona Formule 1 počela je veoma zanimljivom trkom za Veliku nagradu Bahreina, a pobednik je bio vozač Ferarija Šarl Lekler.

PROČITAJTE JOŠ:

Lekler je dominirao i u kvalifikacijama, a pol poziciju opravdao je sigurnim prvim mestom na kraju trke. To mu je bila ukupno treća pobeda u karijeri, a nakon ostvarenog uspeha bio je veoma zadovoljan.

„Trudio sam se da budem što pametniji, da kočim rano u prvoj krivini i u dva navrata je uspelo. Vratio sam svoju prvu poziciju i nerverovatno sam srećan što mi je to uspelo“, istakao je Lekler misleći na veliku borbu koju je vodio tokom trke sa Maksom Ferstapenom.

Drugo mesto na podijumu pripalo je Leklerovom timskom kolegi Karlosu Saincu, čime se Ferari vratio na velika vrata i pokazao da će ove sezone konačno biti konkurentan za titulu kada su konstruktori u pitanju.

Naime, ekipa Ferarija nije pobedila još od trke u Singapuru 22. septembra 2019. godine, a sada su uspeli da se domognu takozvane duple pobede.

„Poslednje dve godine su bile neverovatno teške za ekipu. Znali smo da ćemo imati veliku priliku, a ekipa je obavila sjajan posao u izgradnji ovog neverovatnog bolida. Počeli smo na najbolji način. Pol pozicija, pobeda, najbrži krug trke, prva dva mesta, nismo se mogli nadati boljem“, istakao je Lekler.

Lekler na podijumu, Foto: EPA-EFE/Lars Baron

Ferari je tako od starta istakao kandidaturu za titulu, kojom bi se prekinuo 12-godišnji niz dominacije Mercedesa i Red Bula.

Bitno je istaći da je Lekler sa Ferarijem potpisao petogodišnji ugovor, koji svojevremeno nije dobio ni Mihael Šumaher, a ulaganje u budućnost moglo bi konačno da se isplati. Ferari je i u februaru na testiranjima u Barseloni imao najviše krugova – preciznije 439 (Mercedes 392).

Sa druge strane, neprijatno iznenađenje trke bio je prošlogodišnji šampion Maks Ferstapen, koji je imao problema sa bolidom, te je morao ranije da završi trku. Ništa bolje nije prošao ni njegov klupski kolega Serhio Peres, koji je takođe imao tehničkih problema.

Maks Ferstapen
Maks Ferstapen; Foto: EPA-EFE/Alejandro García

„Ovo je bila brutalna trka za nas. Čini se da je isti problem u oba bolida, ne znamo još o čemu se radi, ali moramo da vidimo šta je uzrok. Naravno da je Ferstapen razočaran, pošto je bio ubedljvo na drugom mestu“, istakao je direktor Red Bula Kristijan Horner nakon trke.

Da stvar po vozače Red Bula bude gora, obojica su imali visoke pozicije u trenutku kada su se javili problemi, pošto su bili drugi i treći i činilo se da niko ne može ozbiljno da im zapreti.

Trke Formule 1 možete pratiti na kanalu Sport Klub uz SBB ili ukoliko još uvek niste korisnik SBB usluga – putem EON aplikacije uz EON pakete van SBB mreže koji su dostupni preko bilo kog interneta u Srbiji. EON sport paket dostupan je za 799 dinara, bez ugovorne obaveze u narednih 30 dana.

Red Bul će nakon ove trke morati ozbiljno da se spremi za sledeće izazove, kako zaostatak za konkurentima ne bi bio još veći.

Njihove probleme iskoristio je Luis Hamilton, koji je uprkos nešto lošijoj trci uspeo da se domogne trećeg mesta i podijuma, dok je drugi vozač Mercedesa Džordž Rasel zavšio trku kao četvrti.

Luis Hamilton
Luis Hamilton; Foto: Tanjug/AP Photo/Kamran Jebreili, Pool)

Iako su njihovi vozači zauzeli visoke pozicije, Mercedes ove godine nema tako konkurentan bolid, kao što je to bio ranije slučaj. Na to je ukazivao i direktor Mercedesa Toto Volf, ali i sedmostruki prvak Luis Hamilton.

„Trenutno nismo najbrži. Čini se da je Ferari najbrži, pa možda Red Bul, pa onda mi ili Meklaren. Sigurno nismo na vrhu“, istakao je Hamilton pred početak sezone.

Prva trka u ovoj sezoni donela je još nekoliko uzbuđenja – Pjeru Gasliju, vozaču Alfa Taurija, zapalio se bolid u sred trke, te je vozilo bezbednosti moralo da reaguje. Pored toga, Guanju Džou postao je prvi Kinez u Formuli 1 koji je osvojio bodove, pošto je bio na desetoj poziciji.

PROČITAJTE JOŠ:

„Od malih nogu sam sanjao da ću se popeti što više u sportu, za koji sam vezan, a sada se san ostvario. Privilegija mi je da počnem svoju karijeru u Formuli 1 sa kultnim timom, koji je uveo toliko mladih talenata u Formulu 1. Sada je san postao stvarnost“, rekao je Džou, koji vozi za Alfa Romeo.

Iznenađenje je bio i Danas Kevin Magnusen, koji je zauzeo visoku petu poziciju, a do bodova su došli još Valteri Botas, Esteban Okon, Juki Cunoda i prekaljeni Fernando Alonso, koji sa 41 godinom vozio za Alpin.

Ako se po jutru dan poznaje biće ovo i više nego zanimljiva sezona u Formuli 1. Ukupno će biti održane 22 trke, pošto je otkazana trka za Veliku nagradu Rusije u Sočiju, a prvi put voziće se trka za Veliku nagradu Majamija (8. maj).

Prva naredna stanica za ljubitelje najbržeg cirkusa na svetu je Abu Dabi, gde najbolji vozači sveta dolaze sledećeg vikenda.

Na programu od prošle sezone su i tri sprint trke, koje su ostale u kalendaru i za ovu godinu – Velika nagrada Emilije Romanje (24. april), Velika nagrada Austrije (10. jul) i za Vellika nagrada Brazila (13. novembar).

Poredak vozača posle prve trke

1. Šarl Lekler (Monako) 26 bodova

2. Karlos Sainc (Španija) 18

3. Luis Hamilton (Velika Britanija) 15

4. Džordž Rasel (Velika Britanija) 12

5. Kevin Magnusen (Danska) 10

6. Valteri Botas (Finska) 8

7. Esteban Okon (Francuska) 6

8. Juki Cunoda (Japan)

9. Fernando Alonso (Španija) 2

10. Guanju Džou (Kina) 1

11. Mik Šumaher (Nemačka) 0

12. Lens Strol (Kanada) 0

13. Aleksander Albon (Tajland) 0

14. Danijel Rikardo (Australija) 0

15. Lando Noris (Velika Britanija) 0

16. Nikolas Latifi (Kanada) 0

17. Niko Hulkenberg (Nemačka) 0

18. Serhio Peres (Meksiko) 0

19. Maks Verstapen (Holandija) 0

20. Pjer Gasli (Francuska) 0

21. Sebastijan Fetel (Nemačka) 0

Konstruktori:

1. Ferari 44

2. Mercedes 27

3. Has 10

4. Alfa Romeo 9

5. Alpin 8

6. Alfa Tauri 4

7. Aston Martin 0

8. Vilijams 0

9. Meklaren 0

10. Red Bul 0

BONUS VIDEO Izgoreo bolid usred trke Formule 1

Pratite nas i na društvenim mrežama:

FacebookTwitterInstagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar