Avion koji je juče u popodnevnim satima nestao u blizini Prijedora u Republici Srpskoj pronađen je, ali se nalazi na nedostupnom terenu.
ELT, uređaj koji šalje signal u slučaju nesreće, bio je aktiviran i dao je približnu lokaciju nestalog aviona na području Kozare, koji je na izrazito nepristupačnom terenu.
Spasioci na zemlji zbog terena i magle još nisu uspeli da dođu do te lokacije.
Kako portal Tango Six saznaje iz više izvora, u potrazi se koriste i dronovi sa termovizijom, ali je pristup svim tačkama terena i njima otežan.
Navode da se radi o letelici srpskog operatera “STS Avijacija” iz Beograda, najverovatnije Pajper 28.
Podsećamo da je juče oko 14.10 časova na području Omarske kod Prijedora sa radara nestao avion koji je prevozio vakcine za životinje.
Potraga za nestalim avionom i njegovom posadom traje od juče, a poslednji put je viđen na području sela Turjak kod Gradiške.
Meštani ovog sela pod Kozarom, su za Srpskainfo svedočili su da su juče videli avion koji je jako nisko leteo iznad njihovog sela.
Obustavljena potraga helikopterom
Vršilac dužnosti direktora Republičke uprave civilne zaštite Milan Novitović rekao je Srni da u nastavku potrage za sportskim avionom koji je pao na području Kozare jutros učestvuju četiri tima Civilne zaštite Srpske, te izrazio uverenje da će letelica danas biti pronađena.
Iako se očekivalo da će potraga Helikopterskog servisa RS biti danas nastavljena, kako RTRS javlja ona je obustavljena zbog loših vremenskih uslova.
Istovremeno, portal Tango Six piše da se “STS Avijacija” na teritoriji BiH bavila komercijalnom delatnošću bacanja vakcina protiv besnila za lisice iz aviona.
Obično se u posadi ovakvih misija nalaze dva čoveka, pilot i operater mašine za izbacivanje mamaca.
Mnogobrojni incidenti
Kompaniji “STS Avijacija” ovo je još jedan u nizu mnogobrojnih incidenata sa avionima.
Poslednji se dogodio u Rumuniji pre mesec dana. U septembru 2015. godine, takođe u BiH, srušio se njihov Golden Eagle C421-B kada je jedan pilot poginuo. Još jedan incident bez žrtava dogodio se u septembru 2018. godine.
Kao i udes legendarne “Koka-Kole” Pajpera YU-DDB u Rumuniji.
Misije vakcinacije lisica traju više od deset godina i imaju najgori skor (ne)bezbednosti letenja u verovatno celoj generalnoj avijaciji bivše Jugoslavije.
Prvi je bio udes Cesne 206 YU-DNZ 2011. godine, zatim 2013. godine u Hrvatskoj, avion YU-DSD pao je 2014. godine na sreću bez žrtava.
Još dva operatera iz Srbije, pored STS Avijacije, bavila su se ovom vrstom posla.
Pratite nas i na društvenim mrežama: