Trikovi da se rešiš najgadnije navike iz detinjstva

Zdravlje 09. dec. 202107:53
Podeli:
grickanje noktiju
Grickanje noktiju; Foto: RayArt Graphics / Alamy / Alamy / Profimedia

Grickanje noktiju je ružna navika, nehigijenska i često bolna. Mnogi se od detinjstva bore s njom, a svaki stres vrati ih na početnu poziciju. Ipak, postoje neki trikovi koji se preporučuju kao uspešni.

Grickanje noktiju u stresnim situacijama je, nažalost, impuls koji je jako teško zaustaviti, piše Cosmopolitan. Ali nije nemoguće – uz malo koncentracije i nekoliko dobrih trikova.

1. Lak neprijatnog ukusa

Grickanje noktiju za neke je jednostavno način da se umire. Ipak, neće biti tako umirujuće ako zagrizete nešto gorko ili ljuto, pa se za odvikavanje preporučuje lak za nokte gorkog ukusa. Neki čak stavljaju na nokte ljutu papriku ili mešaju esenciju belog luka u lak.

2. Pribor za manikir

Treba uvek imati pri ruci pribor za manikir. Kad god dobijete potrebu da grickate nokte, počnite umesto toga da ih oblikujete. Ako u torbi stalno imate grickalicu ili makazice, veća je verovatnoća da ćete ih malo skraćivati i oblikovati, nego grickati.

3. Dnevnik grickanja

Zvuči glupo, ali probajte samo jedan dan da pišete dnevnik grickanja noktiju: zabeležite tačno kada to radite, situaciju u kojoj se nalazite i emocije koje osećate kada vam se grickaju nokti. To će vam pomoći da utvrdite neke psihološke aspekte koji stoje iza vaše navike, a prepoznavanje okidača je prvi korak ka odvikavanju.

Pročitajte još:

4. Redovan manikir

Kad su nokti uredno negovani i lepo sređeni, to bi moglo da vas odvrati, jer postoji svest da ste u njih uložili novac, vreme ili trud i da ne želite tek tako da ih uništite.

5. Grickajte nešto drugo

Ako ste tip osobe koja gricka nokte samo da bi nešto grickala, pokušajte da koristite žvake ili neke zdrave grickalice.

6. Rad sa stručnjakom

Nikakvi trikovi ne pomažu? Razmislite o radu s terapeutom koji je specijalizovan za promene u ponašanju. On bi mogao da vam pomogne da utvrdite šta uzrokuje vaš nagon i zajedno s vama razradi rešenje za razbijanje navike.

7. Vizualizujte svoje željene nokte

Zamislite kako bi izgledali vaši savršeni nokti nakon nekog perioda bez grickanja. Zadržite tu sliku u glavi, mogla bi da vam pomogne da istrajete.

8. Rukavice

Ako ništa drugo ne uspe, uzmite par rukavica i nosite ih kako ne biste bili u iskušenju. Ovih dana to čak i neće čudno delovati ljudima.

***

Bonus video: Joga vežbe

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar